• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Park4Niht?

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Hej alla!
Jag har haft den appen på min Windows Laptop i flera år och tycker den är helt överlägsen att hitta fina ställen att övernatta på.
Nu när vi har gjort vinter för husbilen skulle jag kolla lite till vårturen -24, nu finns inte en endaste plats kvar i hela Europa, helt tomt!
Vad har hänt?
Har försökt uppdatera utan resultat!
Kartorna finns och är uppdaterade men inga platser.
Jag använder gamla Autoroute -13 som ruttplanerare och navigation, på rutten lägger jag sedan på intressanta platser från P4N.
Vitsen är att man kör detta offline oberoende av nät.

Finns det någon som har den för windows och kan testa lite?

Appen för Android verkar funka men har inte använt den, annan meny och för liten bild på tel.

Hälsningar Göran S.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Med ett liiitet tillägg;

Felet ligger inte hos appen, utan de som använder densamma.

Det har ju också lite med appens utformning att göra, den tillåter ju alla som vill att lägga in en plats som lämplig ställplats, utan någon som helst koll, även om det är en liten lokal badplats där det möjligen får plats en VW-buss utan problem men plötsligt uppfattar vissa appen som att det är ett slags godkännande bara att platsen är med i appen, och hela platsen fylls med vans och husbilar av vilka en del inte drar sig att köra ända ned till vattnet, och breda ut sig där, ibland hänvisande till allemansrätten. Snart har lokalbefolkningen fått nog, och det kommer upp förbudsskyltar eller en bom. Så visst ligger det också ett ansvar på appen.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
For at vende tilbage til trådskaberens spørgsmål:'

Har du trykket på den grønne knap: Search in this area
Screenshot 2023-10-23 at 16-47-51 park4night - Places.png

Der findes også en filterfunktion. Se til at du ikke har glemt at nulstille en tidligere filtrering
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Har du windows app för PC? Eller kör du via hemsidan?
Tycker bilden och menyn ser annorlunda ut.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Ja det ska ju komma upp platser när man trycker Refreche men inget kommer upp på kartan.
Har du kollat om det funkar för dig?

Filter! Ska kolla det, måste man nollställa?

Göran
Filtret måste du nollställa. Råkar det vara nått som är förkryssat så filtrerar den bort allt annat förutom den som är förkryssad
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Har du windows app för PC? Eller kör du via hemsidan?
Tycker bilden och menyn ser annorlunda ut.
Jeg kører bare via hjemmesiden.

Jeg havde tidligere APP-en på min Android telefon, men den har jeg skrottet for flere år siden.

Jeg fandt, at der var alt for mange unøjagtigheder om pladserne. Både placeringer og oplysninger i det hele taget. Og så bliver alt for mange pladser lagt op ukritisk til om det i det hele tager er en plads, der kan anvendes af husbiler. Og da jeg så opdagede, at APP-en brugte billeder, som jeg har taget, og som var "lånt" fra andre APP's hvor jeg havde uploaded dem, så blev jeg sur og tvær og slettede APP-en, og har ikke anvendt den siden.

Jeg har derimod brugt mange kræfter på at få Husbilsklubbens pladskort med stellpladser og tømmepladser så gode som muligt, og det har jeg så anvendt siden.
 

curriepm

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2024
Du upplever tyvärr helt rätt, Park4Night har gjort om den appen som man kunde ladda ner till dator för att köra i offline läge, den går inte längre.
Nu är man låst till att antingen vara på webben eller i appen, android eller apple.
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Du upplever tyvärr helt rätt, Park4Night har gjort om den appen som man kunde ladda ner till dator för att köra i offline läge, den går inte längre.
Nu är man låst till att antingen vara på webben eller i appen, android eller apple.
Oj vad tråkigt! Hade det på känn efter att det krånglat.
Finns det någon liknande app till min windows Laptop med offline möjlighet?
 
Toppen