Jeg har tidligere opstillet og foreslået til HBK følgende regler for optagelse af pladser på kortet "Husbilsplatser"
- Pladser som har egen hjemmeside på nettet
- Pladser som fremgår af en kommunal hjemmeside
- Pladser som fremgår af en hjemmeside etableret af et turistkontor
- Pladser som er skiltet til formålet med officielle skilte i det pågældende land. (her skelnes naturligvis med pladser til husbiler og pladser til almindelig parkering, og det har HBK passend ikoner for.
- Pladser som er skiltet til formålet med ejerens egne skilte
- Pladser som Ejerne giver tilladelse til at HBK optager på kortet "Husbilsplatser"
På denne måde vi HBK være medvirkende til at konflikter omkring de forskellige pladser mindskes, selv om man aldrig kan forhindre at nogle finder uegnede pladser via Google Maps og lignende.
Det kan så samtidig betyde at nogle pladser som i dag er på kortet nødvendigvis må fjernes eller kontrolleres med markejeren.
Samtidig burde HBK kæmpe for at det ligesom i Danmark ikke er tilladt for en kommune (eller andre markejere) at have begrænsninger i anvendelse af områder til parkering (Kommuneforskrift) uden at begrænsningen samtidig er skiltet med officielle skilte på den pågældende plads.
Jeg ved ikke om disse regler (eller tilsvarende) er vedtaget af styrelsen, men jeg kan ikke finde noget om det på Husbilsklubben.se.