• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabolantenn

Irén o Peter

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
412
Medlemskap
2024
Hejsan alla tv tittare !
Ämnar montera tv i bilen, har tittat på parabol .Den kostar 28 000 kr, kan någon ge tips om billigare pris ? Hälsn Hymer Peter:twitcy:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabolantenn

Den prisen tyder på et automatisk annlegg med innebygget tuner. Hvis du bruker en eksisterende tuner så kan Oyster Vision benyttes med en pris som er ca. 5000 lavere - eneste forskjellen fra et Oyster Digital er mangelen av innebygget tuner, og optimalisering for bruk av ekstern tuner.

Hvis en skal lengre ned i pris så blir det manuelle løsninger - noe jeg ikke ville velge selv.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Parabolantenn

Kathrein som har funnits länge på marknaden har flera alternativ. Helautomatiska system kan man få för redan ca 1800 Euro.
Sök i internet med:
"Kathrein CAP 900 MobiSet 4"
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Parabolantenn

Hej! Vi har en liten enkel parabol som jag sätter upp på taket med sugkopp eller utanför husbilen på marken. En kompass och möjlighet att se TV-skärmen så är det gjort på fem minuter. Ca 1.500:-

Anders :):):):):):):)
 

aohlin

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5860
Medlemskap
2024
Sv: Parabolantenn

Hej Peterpan!
Vet Du någon i södra sverige som kan hjälpa mig få igång min antenn?
aohlin
 

aohlin

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5860
Medlemskap
2024
Sv: Parabolantenn

Handlade via grossist. Där finns ingen tekniker.
Men jag har kikat på hemsidan och fått lite tips.
Tack ändå!
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Parabolantenn

Hejsan alla tv tittare !
Ämnar montera tv i bilen, har tittat på parabol .Den kostar 28 000 kr, kan någon ge tips om billigare pris ? Hälsn Hymer Peter:twitcy:


Jeg har valgt:
Selfsat-H30D antenne Live in a different way - i do it
Stativ fra satelittproffsen Detailes
Canal Digital dekoder/tvillingkort på abonnentet jeg har i huset.

Med dette billige systemet har jeg 64 Canal Digital kanaler + alle de frie. Dekningen er som en 60-70 cm vanlig tallerken. Pris ca 1200 NOK. Vekt ca 6 kilo. Enkel å bruke: kompass, Vinkel opp til aktuell satelitt finnes i brukermanualen til selfsat og på hjemmesiden deres

Dekningskart, klikk på sonen du vil se dekningen i, Her er min Canal Digital dekning: SatBeams - Satellite Coverage Maps - Sat Footprint Intelsat 10-02 (Intelsat 1002, Intelsat Alpha-2, Intelsat X-02, IS-1002) / Thor 5 (Thor 2R) / Thor 6 (IS-1W)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabolantenn

Med norsk Canal-Digital kort har du en kanal som har annen dekning enn resten - NRK 1 finnes også på Thor-6 T2 som NRK 1 Reserve.
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Parabolantenn

Kama har en MOBIL SAT. jag har köpt den ( se kama katalogen ) monterade den på taket. Alla ledningar , antenninföring , var med och en bra installations anvisning på svenska, dessutom förprogramerad för flera sateliter. Till TV.n har jag ett tvilling kort till vår ordinarie tv i bostaden. har nu provat den med en resa ner till Rendalen , jag har kunnat följa alla ishockey matcherna Sverige spelat med svenska kommentatorer , sett nyhets programmen plus lite till , allt har fungerat sagolikt enkelt / ett tryck på knappen /
Lycka till
Lasse :)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.065
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Parabolantenn

Alla dessa automatiska system bör finnas till rimligt pris framöver.
Det är inte mycket till teknik man får för tex. Oyster 85/ ~25.000:-

Men måste ändå tillstå med att grymt vad bekväm man blir när man tex. som
åker runt i Europa med kanal digital och ser på Allt man har i sitt abonnemang
och inom mindre än 2min oavsett i princip vart jag parkerat så är det ok.

Ja då inte dikt mot en husvägg/ladugård... men i övrigt, Kanon!

Pratar vi mobilt boende så:
Fram för humana priser på automatiska paraboler & vettiga bränsleceller...
Solceller är idag ok, man kan själv kan montera +500W för under 8000:- inkl. mppt reg.

Mvh. Magnus
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Parabolantenn

Fick du även mottagaren med i priset?
Hur är täckningen på Astra 4 här i Sverige?
 
G

Göran T625

Guest
Sv: Parabolantenn

Ingen mottagare ingår men jag hade en digital 12 voltare sedan tidigare då jag höll på med en lös parabol med ett stativ. Med min nya är det ett nöje att bara trycka på knappen......färdigt!
Vi ser mestadels Astra 19 grader men kan inte vara ngt problem med Astra4. Kollar och återkommer.

Göran T625

120513

5 grader är inget problem!

Göran T625
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen