• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Par hittade döda i sin husvagn .

F

F.d. 8765

Guest
Sv: Par hittade döda i sin husvagn .

Hur ser det ut med placeringen av gasflaskorna i husbil som t.e.x plåtisar. Är det ett ventilationshål i golvet där flaskorna förvaras? Är boxen tät ut mot bodelen?
Eftersom jag har en Adria Twin (plåtis) -10, så kan jag svara för detta märke/modell.
Utrymme för 2 st P 11;or. Det är plåtklätt invändigt och jordat, samt ett dräneringshål i botten på c:a 12 x 5 cm. Dörren tätad med gummilist och försedd med 3 st spännlås.

F

F.d. 4927

Guest

Hur ser det ut med placeringen av gasflaskorna i husbil som t.e.x plåtisar. Är det ett ventilationshål i golvet där flaskorna förvaras? Är boxen tät ut mot bodelen?
Två runda ventilationshål med ca 1 dm diameter vardera. Förmodar att boxen är tät, åtminstone har dörren en packning.

Lasse

barene

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2025

Det samma gjorde vi! Har hört att många campingar fordrar gaskontroll!

valle

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024

Var har du köpt larmet?sitter det på flaskan eller var? pris? Nyfiken Mvh Valle

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Menar du mig Valle?
Jag köpte det från Kama fritid. Fjärravstängningsventilen GTR57003-01
och ett gaslarm (den jag köpte säljs in mer). Men en likvärdig är OA4073-400 (Alde GasFinder 1)
Fjärravstängningsventilen sitter på reduceringsventilen
Ha det

F

F.d. 25098

Guest

Jag står i Stekenjokk just nu och tänkte tillbringa natten här. Att det skulle komma någon hit och hälsa på mej ser jag som en liten chans.
Men, Gasolen måste vara på i natt då det är halv storm och inte många plusgrader.

Peter

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Skärpning nu !!!

Det är ju faktiskt våra liv det handlar om. Vad är tusen eller tio tusen i detta sammanhanget?

Det ska vara två gasvarnare kanske av märket "SafetyGuard Gasvarnare".

En nära golvet som larmar för gasol och andra tunga gaser.

En nära taket som larmar för brandrökgaser och andra lätta gaser.

Om det så kostar 500:- att provtrycka ledningar ordentligt så är det INGEN kostnad.

Toppen