• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Panik hjälp gasol tomt i Frankrike

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Bonzos fru behöver hjälp har ingen gasol hon har en svensk flaska och en spansk flaska tyvärr är gasolen slut och Bonzo ligger på sjukhus. Är det samma adaptrar i Frankrike eller finns ngn därnere som kan hjälpa henne som har gasol över.
Hon är i ngn stad som heter Tainhermitage kordinater:norr 45,04,017 öst: 004.50.827
Ring mig på mobil om hjälp finnes 0707421190

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Panik hjälp gasol tomt i Frankrike

Kolla om inte det sitter en kromad adapter till svensk flaska. Om denna tas bort passar en fransk flaska som har samma fattning som Tysk.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Om det är så att det är så som Håkan skriver tror ni det är ngn färgskillnad på det kromade o det andra så hon kan se. Sedan har de ju en sådan som kopplar om automatiskt?

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Kan hon köra husbilen? ( vet inte om hon gör det normalt )

Kanske har någon i så fall tips och firma där hon kan få hjälp av yrkesmän. Hon kan kanske köra dit i så fall.

/ Lovisa

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja det kan hon men hon har hittat en mack som hon i allafall kan köpa ngt att äta på. Verkar som campingen är stängd men fått lite el i alla fall. Sedan skall han nog flyttas till ett större sjukhus i morgon. Men vart vet hon ej. Hoppas på att ngn i närheten ser detta på sidan och kan vara behjälpliga inom ett par dagar. Tack ändå

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Platsen ligger ju bara ett par mil norr om Valence vid standardvägen (motorväg) till och från Spanien! Det borde ju finnas många andra svenskar på väg hem från Spanien som skulle kunna ställa upp med hjälp, t.o.m. byte av flaskor. Jag tror det är svårt att hitta gasol i Frankrike men Tyskland är ju inte långt borta! Finns det inga desperados från Bahia i trakterna?

Ett krux är att det är dyrt och krångligt att skaffa kontantkort i Frankrike så många kör nog bara rätt igenom landet utan att vara uppkopplade, tyvärr! Det skulle ändå inte förvåna mig om det det dyker upp någon snart som kan hjälpa till! Koordinaterna finns ju i tidigare inlägg här ovan!

Jappe

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Tråkig sits , en lösning är att köpa en fransk flaska de säljs på massor av ställen oftast i närheten av stormarknader , men sedan gäller det att hitta en adapter. Truma har ju färdiga slangar för olika länder , detta fixar en husbilsfirma.

H

hianders

Guest

Håller med föregående skribenter! Hoppas Kerstin får hjälp med det snaraste och att Sven-Åke får sin hjälp. Det låter inte bra att han skall behöva vara på sjukhus och vi får hoppas att det inte är alltför allvarligt utan han är på benen snart!!

hianders/Hasse och Inger

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nu hoppas vi på hjälp av ngn som läser här på forumet som är på genomresa, det finns ju hotell också.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Ni som har bättre koll än jag har : Leta fram husbilsfirmor , ställplatser och campingar i närheten.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Hittat en camping på andra sidan floden http://www.camping-tournon.fr/infos_pratiques.html som ser ut att vara öppen. Lättast att ta sig ditt och ansluta till el där. Har åkt runt via google map och Championen har gasol se här accessoires de camping loc: 66-68 Avenue du Président Roosevelt, 26600 Tain-l'Hermitage, France - Google Maps brukar byta tuber så här.
Köp den mörgröna tuben längst ned i bilden http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/126016
men då kvarstår problemet med adaptern. Har en som jag kan skicka men det blir först imorgon. Men den tar nog ett par dagar för att komma fram och jag måste ha en adress att skicka till.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag skall lotsa henne till en butik i morgon så hon kan köpa elplatta o ev en fläkt i morgon. Smidigaste sättet hon har fått el. Men man kan ju hoppas på att det kommer förbi en hbk, are innan dess.
Sven-Åke verkade piggare " han skojde om flickorna på sjukan" .
Och vad ni än gör ring inte till dom på ngt av deras telefonnummer det var en väädjan från Kerstin./Susanne

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Några hundra meter norrut från den angivna adressen ligger en bensinmack Les Mousguetaries och en Netto butik som säljer gasoltuber och har säkert kopplingar.

Long : 4.8481 E (4° 50' 53'' E)
Lat : 45.06753 N (45° 4' 3'' N)

/Bosse

F

F.d. 9344

Guest

Jag skall lotsa henne till en butik i morgon så hon kan köpa elplatta o ev en fläkt i morgon. Smidigaste sättet hon har fått el. Men man kan ju hoppas på att det kommer förbi en hbk, are innan dess.
Sven-Åke verkade piggare " han skojde om flickorna på sjukan" .
Och vad ni än gör ring inte till dom på ngt av deras telefonnummer det var en väädjan från Kerstin./Susanne

Jag kan inte bli annat än imponerad!!!!:music-icon:

Vilket forum, en medlem får problem nere i Frankrike får blixsnabbt hjälp från HBK folk här hemma.
Ja du Ragge inte illa. Ligger isen på Landsjön än?:)

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nej ingen is men det var kallt i veckan så det var fina isskulpturer på vass o träd vid stranden.
Jag känner på mig att det kommer att köra förbi ngn svensk och hjälpa henne kanske inte idag men i morgon. Det är detta klubben är till för. Jag håller i alla fall tummarna./susanne

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen