Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Under dom 5 åren som jag haft husbilen så har jag aldrig pallat upp den och inte heller min 200 quattro och jag har inte känt att däcken skulle blivit platta på den delen som stått mot golvet .
Tror i alla fall att fjädring och däck mår bra av detta. Det skadar i alla fall inte.
Ove.G
Helt rätt Ove, det skadar inte, om man har tid, lust och vill ta hand om sin bil ska man naturligtvis göra det oavsett om det behövs eller inte.
Hjullagren är det ingen fara med om bilen står stilla, dom får mer stryk vid körning på dåliga vägar, detsamma gäller fjädrar och stötdämpare.
Däcken blir inte platta nu som förr om bilen står länge, det blev så på den tiden vi körde på däck med stålkård, då var dom kantiga över natten om det var minusgrader.
Men som sagt var, det skadar inte att palla upp bilen, det går ju att använda stödbenen oxå på de bilar som har det monterat.
![]()
Under dom 5 åren som jag haft husbilen så har jag aldrig pallat upp den och inte heller min 200 quattro och jag har inte känt att däcken skulle blivit platta på den delen som stått mot golvet .