• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Packbox för cykelhållaren.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Packbox för cykelhållaren.

När vi köpte vår bil var den utrustad med en Fiamma box, som sitter i bilens originalfästen för cykelställ.
Boxen är inte direkt snygg tycker jag, men praktisk, till vattenslang, elkablar, grill och liknande.
I boxen sitter en liten dekal där max lastvikt är 50 kg, kollade då med Codat husbilar som vi köpt bilen hos, och enligt uppgift från dom bör man inte lasta mer än denna vikt på bakstammen på någon husbil, vet inte vad själva boxen väger men kanske 10-15 kg.

//Tommy

G

gunens

Guest

Hej sitter den i cykelstället eller??
Jag har cykelställ för två cyklar vid en Norrlands resa för ett par år sen
lossnade hela skiten. Det var fabriksmonterat.
MVH Roddan

När vi var i kroatien i somras, så lossnade vårt cykelställ, inte dom bultar som sitter fast i chassit, utan hakarna (krokarna) som sitter på utsidan, varpå hela stället dök ner i backen. Vi hade 2 vanliga cyklar på ett Fiammaställ...elääändes elääändeee....

vikbolandet

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
247
Medlemskap
2021

jag har inte provvägt efter att den blev färdig men vid framtagningen så räknade vi ca. 27 kilo men den blev lättare uppskattningsvis 25 kg. den blev hög vilket gör att man med fördel kan ta av vinkeltoppen en del och då blir det ännu mindre vikt, som det nu är kan solstolarna stå på högkant i.st.f att ligga ner!

vikbolandet

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
247
Medlemskap
2021

hela grejen går ut på att få lasten omfördelad till boxen så jag slipper krånglet med att böja mej och att meka för att få in solstolar,bord och några saker till som man brukar slänga ut bland det första när man kastar ankar på en ny ställplats

vikbolandet

FD HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
247
Medlemskap
2021

ja den vilar på cykelstället och är fastsatt med klamrar på rören, stadigt och bra.Hoppas jag slipper att den lossnar och far iväg:( men eftersom vi inte längre cyklar så är det den vikten som cyklarna minus plus då några kilon extra för lådan, ytterligare vinst är lastutymmena kan användas till övrigt som man har med sej.Vi tömmer våra skåp inne i bilen tex. och kan då använda till annat som vi prioriterar.Men lådan bak är bara för att underlätta släpet med stolar och bord och få det smidigt.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Vi förvarade camping stolarna i duschen för att slippa anstränga min rygg...
Sen har vi designat våran box med bil på katten Ninnie..som inte syns riktigt på första bild.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    437,8 KB · Visningar: 12
Toppen