• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P-Platser

F

F.d. 24336

Guest
Hej
Vi är rätt så nya med detta liv med husbil...Har haft husvagn förut. Jag har en fråga...Vi tycker det är svårt att hitta var man kan stanna med husbilen en natt.. ta ut stolar och bord vi tycker det är svårt...
Vi ska till helsingborg nu och undrar om det finns någn som har ett tips till oss...tack på för hand.:yes:
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: P-Platser

Välkommen till klubben. Blir du en betalande medlem får du tillgång till alla funktionerna på hemsidan. Bl.a. information om sk. Ställplatser för husbil.

Tyvärr har inte Helsingborgs stad några bra centrala platser. Förmodar att ni ska gå på festivalen som är nu 26-28/7. helsingborg.se/upload/Helsingborgsfestivalen/festivalprogram_uppdaterat23juli.pdf

Det finns två campingplatser men dom ligger en bit utanför stan. Råå Camping och Stenbrogården. Dom vanliga parkeringarna i stan kommer troligtvis att vara fulla av festivalbesökare. Många kommer också att vara upptagna av tivoli och marknadsstånd. Men hjärtligt välkomna hit ändå!

/Jeanette
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: P-Platser

Jag hittade en

Parkeringsöversikt Helsingborg

Hoppas den kan hjälpa er.

Jag vet en plats där det brukar stå husbilar. Om man följer Drottninggatan norrut, så på vänster sida, strax innan den branta backen mot Sofiero finns en parkering. Nästan mittöver ligger en minigolfbana. Om det är tillåtet att stå där eller ej vågar jag inte svära på. Platsen ligger precis jämte havet. Det är en bit att gå in till centrum men jag har för mig att regionbussarna stannar i närheten och har ni cykel så är det inte så långt.

/Jeanette
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: P-Platser

Småbåtshamnen i Domsten, lite norr om Helsingborg, upplåter plats inkl el för 140:-. Man står på hamnplan med utsikt över sundet. Lungt och fint. Hamnkaptenen går runt och tar upp avgiften ca 08.30 om man inte betalat i förväg.

EssoJ
 
Toppen