• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

P-böter Danmark

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: P-böter Danmark

Jag har aldrig använt P-skiva. Om jag kommer som turist till en plats där det krävs en dylik, var får jag då tag på en sån på direkten? Ponera att det är helg och stängt på kommunala inrättningar. Det verkar ju vara ett ett problem i så fall.

Nästan alltid så delas dom ut gratis på samma centrum som du besöker och vill parkera på. Eller så kan du ibland ta en biljett i biljettautomat för samma rättighet att parkera som om du hade skiva.
Ett bra alternativ är att köpa en plastskiva och klistra på rutan för framtiden. Finns på tex Biltema.

Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Jag har aldrig använt P-skiva. Om jag kommer som turist till en plats där det krävs en dylik, var får jag då tag på en sån på direkten? Ponera att det är helg och stängt på kommunala inrättningar. Det verkar ju vara ett ett problem i så fall.

Tex i Söderköping finns flera små lådor med P-skivor vid varje större parkering, bara att hämta. Eslöv som jag nämnde tidigare hade varenda butik i stan att dela ut... Några exempel!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Själva har vi en trevlig liten P-skiva fastklistrad på framrutan i husbilen, som är sponsrad utav Husbilskompisar och Skutesjön.

Alltid på plats!

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Jag gillar också systemet med p-skiva. Passa på att skaffa en så snart ni får chansen, jag tycker den platsar som grundutrustning i husbilen. Det är många mindre orter som har systemet.
Sedan gäller det ju att uppmärksamma att det är p-skiva som gäller. Sitter det bara ett anslag på butiken kan vem som helst missa det. Jag tror aldrig att jag sett det på en butiksparkering.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

P-skiva? Vad är det? I Göteborgsområdet har jag inte sett någon och vi har absolut ingen i bilen. Hälsar Björn

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

I Aj då, en lapp på vindrutan. Man har infört P-skiva någon gång sedan vi var där senast. Efter letande fann vi en skylt om detta på väggen till kundvagnarna. Det som retar oss är att det egentligen inte kostar något att stå där om bara vetat om p-skivan, vilken vi hade i bilen. Nu åkte vi på 510 danska vilket gör ungefär 610 sek. QUOTE]

Åkte på samma blåsning för ett par år sedan i Helsingör. Blev förbannad... så bilen fick stå ett tag till eftersom vi betalat en dryg parkeringsavgift.
Lastade ur varorna och gick tillbaka och köpte dubbel ranson :D
Vi fick det att gå jämt upp :p:

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

I stället för P-skiva kan man enl. Q-park skriva en lapp med tid för ankomst samt datum (Kanske inte gäller hos andra P-bolag)
Text från hemsidan

Hur får jag tag i en p-skiva?
P-skiva finns oftast att tillgå i anslutning till parkeringen, ex hämtas i butiker, bensinstationer eller Turistbyråer. P-skivan kan även ligga i en behållare ute på parkeringsområdet. Får du inte tag i en p-skiva går det bra att tydligt skriva: ”P-skiva, ankomsttid samt datum” på en vanlig papperslapp och placera väl synligt i rutan. Texten måste vara läsbar.

andgil

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11699
Medlemskap
2022

Hej Arne.
Ett tips till dig är att betala snarast. Dom letar upp dig och då är där ett högre pris.
Det är min erfarenhet från min arbetsperiod i Danmark.
Hälsning från Ängelholm

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Vi bor och arbetar i Storstockholm, söder om söder. Här är det p -skivor som gäller överallt.
En mycket bra sak är denna pryl som vi har i alla våra bilar, även husbilen.Auto Park Time :: Hem en bra julklapp till de glömska.
Tror att den finns på Clas olsson eller Biltema.

God Jul önskar Skoogis :)

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023

Alla städer som har p-skiva tror jag det finns i affärerna runt omkring att hämta. Eller i någon låda vid parkeringen. Mvh. Agnetha

Toppen