F
F.d. 50209
Guest
I Torsdags tog vi bruksbilen med färja till Helsingör för att handla lite flytande inför helgerna. Kvickly strax söder om stan var målet och där har vi handlat många gånger förr i tiden. Stor parkering direkt utanför köpcentret och vi spenderade ett antal kronor inne i varuhuset innan vi återvände till bilen. Aj då, en lapp på vindrutan. Man har infört P-skiva någon gång sedan vi var där senast. Efter letande fann vi en skylt om detta på väggen till kundvagnarna. Det som retar oss är att det egentligen inte kostar något att stå där om bara vetat om p-skivan, vilken vi hade i bilen. Nu åkte vi på 510 danska vilket gör ungefär 610 sek. OK hade jag gett f--n i att stoppa pengar i en automat så hade jag tagit detta och skyllt mig själv, men nu är det en p-plats vid ett köpcenter som egentligen inte kostar en krona att nyttja OM jag hade uppmärksammat p-skivan. Ja nog om detta och ingen behöver komma med en pekpinne och leka ordningsman, men är det någon som fått p-böter i Danmark och undlåtit att betala? Vad händer då?