• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Orsaken till att det heter "Airport" är att den första kommersiella flygplatsen, anlagd 1910 i Southampton, var avsedd för sjöflygplan som startade och landade på vatten.

Pålle

PS
Att det sedan kanske finns små hamnar liknande den som visas i tråden,är en helt annan sak. Men då vill man ju gärna veta orten – inte ett störe område, (Tror inte "Gunillas Kenth" skulle godkänna "Gotland" som ett svar på någon av sina frågor.)
DS

Tack för informationen. Detta visste jag inte trots 28 år inom luftvärnet. :)

Svaret blev ju Arnager, Bornholm, Danmark. Det är faktisk många orter i Norden som har samma eller liknande namn. Så det är inte fel att vara tydlig.

tordan

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2025
För att gjuta olja på vågorna och glädja alla ni som föreslagit Arnager, Bornholm.
så är det alltså helt rätt svar.
Arnager är en liten slumrande by med flygplatsen (Bornholm Airport) som närmaste granne,
inget som vi blev störda av vid vårt besök. Är nog inte så tät trafik med flyg, så att det märks.

Den karaktäristiska hamnen med den långa bryggan syns tydligt på Goggle.
P&B var först på bollen, grattis(!) och ge oss nu ett nytt resmål :applaus:

Arnager hamn.jpg

Toppen