Helena & Lasse
HBK Medlem
Doftar SAAB-ort... men den är ju nedlagd.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Orten är väl inte nerlagd , däremot så vill jag minnas att denna statyn blev bortrövad och är det så är vi i gröna bananernas stad.Doftar SAAB-ort... men den är ju nedlagd.
Jag undrar om det inte är Trollhättekanal, som skymtar. Mitt svar blir att vi har kommit till Trollhättan.
Sydsverige är ett lite luddigt begrepp. Rent geografiskt så är ju allt söder om Östersund sydsverige, om man delar landet mitt itu. Hur som helst så är vi norr om Småland. Knäck den filipinnöten den som kan!Dålig fart här. Vet inte men om man skall ringa in det så ser lövträden på förra bilden ut att vara Ask eller möjligen Alm och då är vi i sydsverige, kanske Småland. Närmare kommer jag inte och kanske lika bra det för jag har inga användbara bilder.
Finns ingen luddighet alls Sverige består av SkåneSydsverige är ett lite luddigt begrepp. Rent geografiskt så är ju allt söder om Östersund sydsverige, om man delar landet mitt itu. Hur som helst så är vi norr om Småland. Knäck den filipinnöten den som kan!
Ni är väldigt stöddiga där nere på sydliga breddgrader, trots att ni bara har lytt under den svenska kronan i knappt 400 år (freden i Roskilde 1658) .Finns ingen luddighet alls Sverige består av Skåne
Du förstår tydligen inte att vi skåningar tog Sverige i stället för att behålla Danmark. Till gagn för Sverige och förlust för Danmark. Sedan om vi gjorde rätt, ja det träts det om fortfarande.Ni är väldigt stöddiga där nere på sydliga breddgrader, trots att ni bara har lytt under den svenska kronan i knappt 400 år (freden i Roskilde 1658) .
I väntar på att någon gissar rätt på orten med hjälp av ledtrådarna, så tar jag en näve chips till.
österut.........Svenljunga?
Nä,ä,50/50 Lönneberga eller Vimmerby. Var ligger snickarboa.
DjurparkNä,ä,
131,5 km (fågelvägen) Nord, nordost om Lönnegerga