• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

tordan

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2025
Å andra sidan inbjuder denna kanalslinga på ett trevligare estetiskt intryck,
kanske någon har förirrat sig till denna del i stadsmiljön på sin vandring hemåt?

Bilagor

• IMG_4340.JPG
    IMG_4340.JPG
    321,9 KB · Visningar: 11

tordan

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2025
Attans, jag hade ju tänkt spara den här bilden som en sista upplösning på den svåra gåtan...

Klurigt (!) av dig ;) Tommy :applaus:
Kopplingen till Lars Winnerbäck var musikaliskt
menat för hans mellankoliska album Daugava, floden som rinner genom Riga.

Promenadstråket utmed kanalen leder med en liten omväg till färjeterminalen
fvb hemåt för di svenske turisterna.

Besökte Riga 2 ggr för ett antal år tillbaka och bl.a på deras nationaldag den 18 nov,
nästan hela staden var på benen och folk samlades vid floden på broar och överallt intill flodbanken
för att uppleva diverse uppvisningar (bild 2), spårvagnen var dessutom gratis, det var bara att åka fritt.

Bilagor

• IMG_4349.JPG
    IMG_4349.JPG
    139,4 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jaha, då var magkänslan rätt den här gången.

Nu blir det bilder med hundar igen, ingen tjusig Husky, men mycket färska som togs för drygt tre timmar sedan.

DCED5596-1AAC-4043-96B9-E1EF97849FDC.jpeg
B9687158-D9FD-44B6-911F-96CB24398E47.jpeg
Kanske väldigt svårt, enklare kommer.

Tommy

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Tack! Ibland är det extra lätt.

Helt underbart hem ni har, med en bit av historien. Du saknar dock hiss.
Jaha! Här kommer en bild från just nu ett av världens mest kända ställen. Var där i maj.
Vill ha stadens namn.

20210317_134502.jpg20210316_192637.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu hade jag inte tänkt svara på den här tråden på ett tag, utan hoppades få se flera som deltar i tråden, men nu håller den på att dö…

När jag såg bilden först visste jag direkt var det var, men så skriver Ralph, ”Var där i maj”. Kollade därför för att vara säker på Louise och Ralphs intressanta tråd, Virrig plåtis ute i Europa, som jag följer, med stort intresse.

I tråden ser jag att Herrskapet McLain befann sig på Fuerteventura i maj, men jag vill påstå att den aktuella bilden är från Puerto Naos, som ligger på den västra sidan av ön La Palma.

Så mitt svar är den just nu mycket omtalade ön La Palma och där ligger det lilla kustbyn Puerto Naos.

Tommy

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Det tog sin lilla tid.

Men det var naturligtvis rätt. Var och lämnade över ett ex. av min bok till Husbilsklubbens ordförande som bor i El Paso. Han är nu evakuerad och bor på hotell.:(

Det är han som bjuder på grillad fisk på deras klubb ställplats vid havets rand.

20180721_142337 2.jpg

På det andra kortet sitter vi vid Playa Nueva och mumsar. Den playan finns inte kvar utan lugger under ett 50 m tjockt lava täcke som sträcker sig en bra bit ut i vattnet. De ser fortfarande inget slut på vulkanutbrottet som är det värsta sedan 300 år sedan på Lanzarote.

20180719_135343.jpg

Tack! Tommy. Du spårar vidare...

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Nu hade jag inte tänkt svara på den här tråden på ett tag, utan hoppades få se flera som deltar i tråden, men nu håller den på att dö…

När jag såg bilden först visste jag direkt var det var, men så skriver Ralph, ”Var där i maj”. Kollade därför för att vara säker på Louise och Ralphs intressanta tråd, Virrig plåtis ute i Europa, som jag följer, med stort intresse.

I tråden ser jag att Herrskapet McLain befann sig på Fuerteventura i maj, men jag vill påstå att den aktuella bilden är från Puerto Naos, som ligger på den västra sidan av ön La Palma.

Så mitt svar är den just nu mycket omtalade ön La Palma och där ligger det lilla kustbyn Puerto Naos.

Tommy
Hmm! Kollade på mina foton. Man åker runt så mycket så ibland blir det fel. 19 mars var vi i Puert Naus. :) Rätt ska vara rätt.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Njaee.. Heiligenhafen är helt rätt, det är serveringen i änden på den gamla ställplatsen, men mot stranden och Seebrückenpromenade.

Skulle tro att vi är flera som saknar den centralt placerade gamla ställplatsen. Men visst den nya är finare och modernare, men inte samma fina läge.

Göran du tar oss vidare.

Tommy

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Tackar. Det skulle vara Heiligenhafen och promenaden vid Binnensee. Då tar vi oss till.........Ja vart är vi nu? Hälsningar Göran Hellman

Bilagor

• DSC_4253.JPG
    10,5 MB · Visningar: 42

lentor

HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2025
Det blev en jobbig promenad upp till borgen men vi belönade oss med en god lunch där uppe.

Här ett nytt resmål. Var är det?

P1010780.JPGP1010780.JPG

Toppen