• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu vet jag…. Har aldrig varit där, men när jag var turistchef i norra Sverige i början av 80-talet fick jag höra om stället och hade kontakt med företaget. Försökte intresse dem att investera i norra Sverige.

Det var iallafall på den tiden Finlands största shoppingmall och ligger i Tuuli, mellan Vasa och Jyväskyli. Det sista uppgifterna Googlade jag.

Tommy

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det är en spännande historia, som har vissa likheter med Sveriges största turistattraktion GeKå’s i Ullared, som har långt fler besökare än Skansen, Gröna Lund och Liseberg tillsammans!

Blev kontaktad av journalist från Aamulehti som berättade om företaget och föreslog att jag skulle kontakta familjen. Gjorde det men de var inte intresserade, hade inte tid…

Tack för att du väckte mitt slumrande minne, :)

Något helt annat

79BA1AD7-6E77-4E96-9F33-68ABF1A65A97.jpeg
Kan man se något vackrare på en och samma bild, tänker på tornet Torre Xxxxxx byggt på redan på 1200-talet, men nyrenoverat. Synd att bilarna står i vägen…. :msn_embarrassed:

Tommy

Senast ändrad:
Toppen