• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja har man varit i Prag som turist, så har man besökt de äldre, vackra delarna av stan och sett det gamla Stadshuset och den spännande klockan.

Det här är faktiskt inte så mycket att se, men trots att det ofta är låååååånga bilköer gör det i alla fall resan både enklare, kortare och snabbare.

DSCN2642.JPG

Vad heter tunneln?

Tommy

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jaha, den bilden var ingen kioskvältare om man säger så........ ytterligare en bild innefrån tunneln kommer troligen inte att öka intresset.

Får försöka med flera ledtrådar. Har redan nämnt trafikkaoset som man ofta möter här, på den här Europavägen, som även är klassad som motorväg och går genom hela landet, men som har mötande trafik i tunneln. Planerna att bygga bort kaoset genom att bygga en tunnel till har funnits länge, men lika länge har miljöaktivisterna lyckats stoppa planerna.

En mycket otrevlig olycka skedde i tunneln, i början av 2000-talet.

Nudå....

Tommy

F

F.d. 32985

Guest
Skjuter från höften.
Minns en olycka i S:t Gotthardstunneln så det får bli min gissning.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Clas din gissning var helt rätt, för visst var det södra infarten till St. Gotthardtunneln på A2’an genom Schweiz.

Clas det är nu ditt ansvar att ta oss från köerna i tunneln.

Tommy

F

F.d. 32985

Guest
Tack för det Tommy.
Ingen biltunnel men när vi cyklade här så var det nästan en tunnel av träden.
Det börjar synas vart vårt huvudresmål var med denna cykeltur.

9A8F8F7D-A2B4-4761-B9C9-2AC74A180383.jpeg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det på Rügen? Ellers er det mange slike steder langs den sørlige Østersjøkysten fra Jylland til Kaliningrad.

F

F.d. 32985

Guest
Tyskland är rätt men inte Rugen.
Denna skog har ett speciellt namn som för oss mot Halloween...;).

F

F.d. 32985

Guest
Såhär skrev tidskriften Vagabond när de skulle beskriva denna plats.

Har du modet som krävs? Då ska du besöka läskiga XXXXXXXXX. De 170 år gamla lövträden i skogen har formats av områdets salta och fuktiga havsluft. Resultatet är alla de spöklika trädskulpturer som bor och lever i skogen. Ett perfekt ställe att vandra på – för den som vågar.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Som stor konsument av reselektyr så tror jag att jag läst just den aktuella artikeln.

Har för mig att det är en spöklik skog utefter Östersjökusten norr om Rostock. Den har säkert ett namn, men det kommer jag inte ihåg.

Kanske det är till hjälp för någon som känner till det bättre.

Tommy

F

F.d. 32985

Guest
I Östersjöbadet Nienhagen hittar du ett fantastiskt samspel mellan strand, brant kust och skog.

Nienhagen är inte minst känt för sin spökskog som ligger direkt vid den branta kusten. Skogens karaktäristiska och vindpinade träd påminner om en förtrollad sagovärld. Detta skogsområde som präglas av konstant blåst och salt luft är unikt vid Mecklenburg-Vorpommerns Östersjökust.

Så visst har du rätt Gunillas Kenth och därmed får du ta över ansvaret för att föra oss vidare.

Toppen