• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Naturligtvis är detta Markplart i Bremen med statyn av Roland. Tommy, snälla, visa oss mer intressanta åsikter.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Bremen är en både fin och intressant stad, som jag tyvärr tror att de flesta av oss bara passerar i full fart på A1´an.

Här går det normalt inte så snabbt om man följer GPS´n, som normalt skickar oss rakt genom stan och till bilköerna.

P5093422.JPG

Ja, var får man tid, massor av tid att titta på den sakta flytande floden där man sitter i bilkön?

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Att det är huvudstaden i en av landets 26 regioner är troligen inte till så mycket hjälp, men när jag säger att man brukar kalla staden för landets gastronomiska huvudstad tror jag att flera säger, — aha.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kenth, Prag är det inte, å’ käket i Prag är väl inget man skriver hem om, men precis som Prag rinner det en flod genom staden.

Pålle, några stora läckra yachter ser man inte här från den eviga bilkön på A6, som slingrar sig genom staden och som GPS’n envisas att visa in oss på. Tror inga yachter alls kommer till den här staden, det är nog mest flatbottnade flodbåtar och pråmar man ser på floden.

Tommy
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nej inte heller Sofia, men jag ser nu att svaret finns i Pålles svar 18 310, men det är mycket finurligt inlindat.

Förvånad att det inte redan är löst, eftersom jag vet att vi är många som passerar staden om både våren och hösten. Har läst här i flera trådar om hur man åker för att ta alternativa vägar runt staden och inte A6 som våra GPS’er föredrar att rekommendera.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack för det svaret Kenth, för visst är det i Lyon GPS’n tjurigt alltid vill dra in oss i stan,

Kenth, nu vilar ansvaret för trådens överlevnad på dina axlar.

Tommy
 
Toppen