• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

F

F.d. 25023

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Ja, rätt! Här en bild från ställplatsen rakt till floden Quadalquivirs strand med ryttarna som hör till:

image.jpg

Din tur..

jyrki

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Vi har faktiskt inte varit där, ännu! Sanlúcar de Barrameda står fortfarande på vår besöks-/önskemålslista. Nu råkar jag vara lite ”fyrtokig”! Vi har många kvar att uppsöka och Faro de Chipiona, som syns i din bilds horisont, är en av dem. Råkar även veta var ni rör er, ungefär, under vintern. Google Earth löste resterande uppgiften.
FaroChippiona.jpg
Chipiona är högsta fyren i Spanien, tredje högst i Europa och femte i världen.
För övrigt missade vi varandra med ca. tio minuter på ställplatsen i Manta Rota den 12 (/13) nov. 2012. Vi kom när ni precis hade åkt.
Julian
Nästa bild:
Bild4.jpg
Vilken stad?

Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Jag vet att många HBKare har varit i denna mycket trevliga stad. Alla har dock kanske inte klättrat så pass högt upp? Det kanske blir enklare med helbilden?
Bild2.jpgBild3.jpg
Julian

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Japp! Jappe!
Porto är en mycket trevlig, lagom stor och mysig stad som förtjänar ett återbesök!
Porto.jpg

Nästa bild är Din!
Julian

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ett tag trodde jag Portos riktiga namn var Oporto men det är tydligen (Wikipedia) bara engelsmännen som använder Oporto, men de döper ju om många städer utanför England efter eget tycke!

Var är den här bilden tagen?

ps.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tydligen ingen här just nu, som åkt på samma sightseeing som vi gjorde.

Lägger in en känd kurva... nu då?

24jul08 162.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har faktisk ikke besøkt denne byen med sine karakteristiske kabeltrikker og utsikt til en meektig rødmalt hengebro.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Visst är det San Fransisco och gubbar i vår ålder behöver inte att ha varit där för att komma ihåg, den kurvan, backen.... säger bara Bullit, Steve McQueen och vi nickar igenkännande, eller hur?

Knut var först på bollen, men med sitt typiskt norska försynta sätt passade han bollen till Jappe. Knut har gett den "timide norrmannen" ett ansikte! :twitcy: För er som inte trodde han fanns efter alla oljepengarna!

Jappe, du fortsätter.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tycker Fredrik ska fortsätta eftersom jag inte lyckades få fram hela namnet! Fredrik levererade det korrekta svaret!

Jag kom fram till svaret utan Knuts hjälp! Vi svarade samtidigt!

Din tur Fredrik!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Fredrik vill visst inte så jag slänger in en snabbis!

ila.jpg

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Då är man hemma igen. Det tog lite tid men var har vi hamnat nu? :confused:

Ps. Tack Jappe, men jag tycker egentligen att det skulle vara du eller Knut som postade en bild denna gång... Men dina brukar vara svåra så jag ser framemot nästa utmaning :)

// Fredrik

Bilagor

• DSC01407.JPG
    DSC01407.JPG
    1,8 MB · Visningar: 7
Toppen