• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Vi har besökt Tallinn ett flertal gånger och varje gång då naturligtvis även den välbevarade gamla stan. Sevärdheterna, som bl.a den rysk-ortodoxa katedralen Alexander Nevskij på Domberget (Toompea) på bilden här ovan och utsikten från berget skall man ju inte missa.
//Kjell

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
Helt rätt Kjell
Där har vi varit både med husbil när vi har
åkt östersjön runt ett par gånger ,och även tagit kryssningar dit från Stockholm
över till dig

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Ja, ja. det är Bled i Slovenien. Såg det direkt på kyrkan på ön, men trodde jag skulle komma undan. :) Bled är en otroligt vacker turistfälla, som man måste göra. Men fortsätt gärna in i Bohinjdalen mot Triglavs nationalpark. Det är ett fantastiskt natur- och vandringsområde. Bestig Triglav, Sloveniens högsta berg. Det är ganska tuff vandring, men aldrig klättring. Glöm inte att besöka Pokljuka, den fantastiska skidskytteanläggningen, som vi så ofta följt våra svenska skidskyttehjältar på.

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Borde, av bilden att döma, vara någonstans i Dalmatien, men trots många resor dit även för vår del
kan jag tyvärr inte peka ut vare sig ort eller camping. :confused:
//Kjell

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Ja, jäklar! Här har ju även vi faktiskt stannat ett dygn på väg till Dubrovnik. Camp Viter i Zaostrog. Sonen i familjen som
ägde och drev campingen satt i receptionen och pratade svenska. Han är utbildad läkare i Sverige och hade jobbat på Sahlgrenska och
bott i Göteborg i många år. Undrar om jag tom har en bild på honom i mitt bildbibliotek!?
//Kjell

Toppen