• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mossberg

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Där har vi varit! Men det var längesen, snart tjugoår. Då fanns där som jag minns det ingen ställplats.

Jag tror det är Glenturret.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Då testar jag med en plats som ligger en bra bit längre västerut än föregående.Vi var där

Visa bilaga 228907

Där har vi varit! Men det var längesen, snart tjugoår. Då fanns där som jag minns det ingen ställplats.

Jag tror det är Glenturret.
Fasen vad du var snabb. Vi var också där för 12 år sedan. Kom dock inte ihåg namnet. Men förutom deras single malt "blendar" de också Famous Grouse! Det kom jag ihåg!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Konstigt att det var en så enkel plats att känna igen, vad det nu kan bero på! Trodde att jag skulle behöva komplettera med denna.
Då blir det Mossberg som tar oss vidare.

1686605162960.png

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Konstigt att det var en så enkel plats att känna igen, vad det nu kan bero på! Trodde att jag skulle behöva komplettera med denna.
Då blir det Mossberg som tar oss vidare.

Visa bilaga 228908
Jag tog det på att byggnaderna är ganska låga och liknar mer villor eller kanske en större gård än ett destilleri. Men Mossberg hittade namnet snabbare än vad jag gjorde.

Mossberg

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Jag kände igen byggnaderna. Skylten utanför bekräftade. Väldigt fint ställe och som jag minns var de (då) äldsta destilleriet fortfarande i drift, i Skottland.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Påminner mig mer om Salobrena och andra bilden om floden Rio Guadalfeos mynning intill.

Toppen