• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Då provar jag med en bild där platsen varifrån bilden är tagen är normalt den som fotograferas och är välkänd.
Vilken är staden/platsen?

Visa bilaga 229511
Takteglet säger mig att vi befinner oss längs medelhavet, och närmare Kroatien. Möjligtvis längre söderut än så.
Bergstoppen i bild har jag sett på bild flertal gånger, men ej i verkligheten, är du i Grekland?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Konstigt, för det gör inte jag heller.
Platsen däremot vet tydligen både du och jag så nu får du tas oss vidare.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det påminner om ett ställe i Danmark om jag minns rätt så var det ett konstmuseum.
Skall försöka dra mig till minnes var i Danmark det ligger.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Nu har jag kommit fram till att platsen bör vara Arken museum söder om Köpenhamn vid Kögebukten.
På bilden syns inget vatten omkring platsen därför var jag osäker. Platsen ligger nämligen omgärdad av vatten och med kusten intill.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Mitt svar har inte bekräftats av Helena & Lasse men jag är ganska säker på att jag har angett rätt plats så därför fortsätter jag med en ny bild. Visserligen har denna stad ett lutande torn men är dock inte Pisa, vilken är staden?

1691860239885.png

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
I städer i norra Italien – exempelvis Bologna – finns gott om "Skryt-torn". Ju högre tornet var, desto rikare var familjen. Dock har inte alla norditalienska städer kanaler...

Pålle

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Eftersom ingen verkar känna till platsen så lägger jag in en ny bild utan något lutande torn.

motiv.jpg

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Kan ju också vara så att folk tappat intresset för denna typ av trådar. (Denna synpunkt vill jag minnas att jag läst tidigare.)

För svåridentifierat är ju det här resmålet inte...

Pålle

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
...bullshit! :D Säg nu att det är Venedig. Du känner väl igen Markusplatsen?
Självklart har jag känt igen Venedig för länge sedan (det framgår väl av inlägg 20.133), men jag har inte några utlandsbilder som kan sätta myror i huvudet på folk så därför har jag avstått från att svara.

Pålle

Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Självklart har jag känt igen Venedig för länge sedan (det framgår väl av inlägg 20.133), men jag har inte några utlandsbilder som kan sätta myror i huvudet på folk så därför har jag avstått från att svara.

Pålle
Men Pålle! Inte fasen plåtar du bara nya bilar och tekniska nymodigheter på dina många resor kors och tvärs i Europa? Du är ju lite av anfadern till den här verksamheten, dvs husbilsliv! :)

Toppen