Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jappe, nu blir jag osäker! Osäker därför jag inte förstår ditt svar.
Okey, Malta känner jag väl till, men några bestående "tyska spår" känner jag inte till på den ön trots att den styrts av de flesta, fenicier, greker, romare, ja till och med spanjor och engelsmännen har haft sina perioder på ön. Däremot har jag aldrig hört talas om att varken tyskar eller svenskar gjort några stora avtryck i den Maltesiska historien.
Men sedan kommer kanske det som egentligen är svaret, men som jag inte förstår. Ordet "NÖNSTÄLLE". Har ju bott utanför Sverige de senaste 20 åren och då blir man ibland lite osäker på språkets utveckling och de delar som jag missat.
Googlade; "Malta Nönställe", men kunde konstatera att inte heller Google hade några uppgifter som matchade det uttrycket. Googlade bara "nönställe" och då kom jag till en märklig sida och där man påstår, citat; " nönställe =Vi som vänder ut och in på kalsongerna för att hindra växthuseffekten"
Ja, nu vet jag det och kan samtidigt konstatera att det inte var helt rätt, alldeles tokigt.
Har varken med Malta eller vaxthuseffekten att göra. Närmare......