• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3

Guest
Sv: På spåret

Kanske i svåraste laget? ... men ganska säker på att de flesta hört talas om detta berg.
SVARET KOMMER PÅ SÖNDAG !!
---
Ursäkta om jag 'trängt' mig emellan i tråden ... inte alldeles självklart hur det fungerar och är tänkt. Kanske varje foto 'på spåret' hade ett eget ID, så fick var och en gissa på önskat foto och ingen behöver hejda sig eller radera!
---
  • Gunnar ... tyvärr fel!
  • Kjell o Mona ... kanske i en annan känd storstad!
  • Jappe ... RÄTT!

Bilagor

• Kaj 378.jpg
    Kaj 378.jpg
    80,5 KB · Visningar: 8
  • Kaj 397.jpg
    Kaj 397.jpg
    91,6 KB · Visningar: 4
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hejda er lite nu! Jag tycker att det räcker med en bild åt gången. Det blir så rörigt annars. Jag vet att jag också har slarvat med detta, men då har det varit snabba och "lätta mellanbindare", när någon "bildutläggare" har varit borta från tråden tillfälligt. Det skulle väl vara tråkigt om "På spåret" skulle spåra ur. Alltså, grundregel: en bild åt gången!

Gnällgubben Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 50024

Guest

Hejsan.

Håller med Jappe om att det har blivit rörigt på "På spåret."
Väntar på att Michael Johansson ska få sticka emellan och berätta om vindkraftparken på Öland och om nån har svarat rätt där. Se inlägg 1623.

Mvh Torotor

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kjell!

Det där "Tack för mig" lät lite olycksbådande. Så fort vi är klara med Michaels bild, så kan vi gå vidare. Jag hoppas verkligen att du deltar i fortsättningen på "På spåret"! Det var ju riktigt knepiga bilder du la in!

Trevlig helg!

Jappe

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

OK, skall vi fortsätta med Ölandsbilden. Som sagt bilden är tagen på Öland och visar en röd bergart (eller om det är mineral). Vindmöllorna i bakgrunden är sekundärt och har bara trillat in i bilden pga att jag inte ville vada ut i det kalla vattnet för att få en annan bildvinkel utan möllor.

En av gissningarna pekar på en plats bara någon kilometer längre söderut. Platsen vi söker är ett vittnesmål om en företeelse som nu är historia.

F

F.d. 50024

Guest

Hej på er Mona o Kjell.

Nu var det inte så jag hade tänkt att det skulle bli!!! Hoppas ni förstår att det var inte tänkt som ett "påhopp" från min sida, men med så många olika bilder på en gång så är det svårt att veta vilket bilde dom olika svarar på , när dom bara svarar med ett ord.
Det var svårt att förklara detta men jag hoppas ni förstår vad jag menar?

Med vänlig hälsning Torotor/Torill

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Självfallet fortsätter jag att försöka lösa bildgåtor även fortsättningsvis vid tid och tillfälle.

Hade dock inte bläddrat bakåt och snappat och förstått inväntandet av en pågående bildgåta från Michael.
Svarade bara på den bild som var aktuell och hade tydligen rätt.
Trodde då i min enfald att jag skulle lägga ut nästa bildgåta.

Sorry!

Nu har jag lärt mig spelreglerna!

Ha det gott!

Kjell

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Nej.

Bilden är från en plats strax utanför ett samhälle där det en gång i tiden pågått en verksamhet. Detta har upphört för länge sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen