• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: På spåret

Där satte MC-Louis den. Det är alunbruket alldeles söder om Degerhamn. Det kanske var en lite väl svår bild men platsen är faktiskt utmärkt med en kringla vid stora vägen. Det har pågått alunbrytning där under en lång tid men nu återstår bara några knappt skönjbara ruiner och stora högar med alunskiffer.

Beklagar att det tog så lång tid att få fram svaret eftersom jag var borta stor del av em/kvällen igår.

I

Iveco 35

Guest

Hej. Michael överlåter åt dig att lägga ut nästa, är inte haj på det här med bilder. Hälsn. Olle.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

"Esse-Bo"s bild kan möjligen vara från Taffelberget i Kapstaden i Sydafrika?

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Rätt, skrev Esse-Bo om mitt svar: Taffelberget i Kapstaden, men han skrev det i inägg #1684 och det uppmärksammade jag inte förrän nu. Egentligen har ju Mona och Kjell företräde eftersom dom hade rätt med "Kista Science Tower", så jag väntar en stund (30 min.) för att se om det dyker upp någon bild. Vi får se! Annars blir det en 60-talare igen, om nu inte Michael Johansson har synpunkter på detta arrangemang.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu har det gått 30 min., så här kommer en "svår" bild. Skulle Kingen gissa rätt och dessutom kunna namnet på tjejen på bilden, så blir det lunch till Berit också! Var finns denna "lokal"?

Bilagor

• hbk 56.jpg
    hbk 56.jpg
    219,5 KB · Visningar: 6

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Det är lätt att lova bort något när du vet att jag är en kille som har mina rötter på Västkusten.
Och på Svenska västkusten lär du inte hitta denna byggnad.
En liten ledtråd skulle sitta bra så kanske jag har någon gissning.

Kan ju dra till med något när jag ändå skriver.
Alanya i Turkiet och så är det väl Ulla-Britt som är med

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Medelhavet finns med på bilden och i annan större ort i närheten finns denna galleria (tror jag det heter).

Bilagor

• hbk 57 2.jpg
    hbk 57 2.jpg
    27,7 KB · Visningar: 145

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Fel ort och fel dam! Jag var rätt ombytlig på den tiden.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kingen hade rätt med Kalithea! Det var över 40 år sedan jag var där och jag hade för mig att det var Lindos, men som sagt: Kingen hade rätt! Slarvigt av mig!

Jappe

Senast ändrad:

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Hej Jappe tack för den att jag inte misstog mig. Synd att det inte var Ulla-Britt.
Berit hade nästan känslan av att nu Jä--ar så sitter lunchen för mig oxå.
Men å andra sidan så får vi väl ta oss ett snack någonstans över ett par bira istället.

Nu till en ny bild.
Var är detta någonstans?
Semestern -05 035.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen