• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Påskhelgen !!!!

F

F.d. 8502

Guest
Sv: Påskhelgen !!!!

Vi tar en tur till glasriket. På Österlen skall man inte åka husbil i påsken om man inte är helt konstig . Lite skämt ,men trångt brukar det va på småvägarna.
Ha en trevlig påsk.
Karin,Svend & Brasse ( 70 kg Leonberger)

F

F.d. 52929

Guest

Ställplatsen i Kåseberga, liten promenad ner till sillstryparn för proviantering sen en god påsklunch i husbilen i glada vänners lag.

F

F.d. 52938

Guest

Hej på er !

Står sen i onsdags på Böda hamn Öland och solen skiner nästan ingen vind .
Helt underbart!

Påskhälsning till alla.:spinny::spinny::spinny::spinny::spinny::spinny:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Var i H-randa hamn 16/4 alltså i Lördags var så kallt o blåsigt samt blött, gick inte att vara ute. Åker imorgon till Piteå sedan på em till S-keå hälsa på brodern men maan får passa sig det är bakterier i vattnet men har eget med. Ha en trevlig påsk Mvh 220 Sture i Pajala:cool::cool:
Vi ställde oss uppe vid klubbstugan där är det torrare ock inte så blåsigt
I dag styr vi mot Kolari och Saarinpudas har en stuga där
Ha en trevlig påsk mvh fd pajalabo :cool:

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Om det blir blåsigt i Ystad åker vi kanske vidare till Sandhammaren. Där kan man stå i lä på parkeringen i strandskogen fram till 1 juni om skylten som stod uppe i höstas fortfarande gäller. Under badsäsongen får man inte stå där.
Fantastiskt fint där nere!
:yes:
Vi var nere och vände i dag och skylten var som tidigare OK att stå där nu,
själva är vi på Borrby strand camping det är mycke bilar o vagnar här men inte fullt.
"linkan" & Kamilla:D föresten GLAD PÅSK PÅ ALLA HBK:are

F

F.d. 52943

Guest

själva är vi på Borrby strand camping det är mycke bilar o vagnar här men inte fullt.

Vi tänkte om när vi kollade på lokala väderkartor. Dom utlovar runt 13
°C vid sydkusten mot runt 18-20 längre upp i skåne. Vi åkte först till Tosteberga hamn för lunch men där drog det ganska kallt från havet. Knöfullt av husbilar och några husvagnar. Såg ytterligare 3 HBK märkta bilar där.
Vi fortsatte i stället till IVÖ camping där vi står i lä - här är varmt och skönt. Dock inga andra HBKare vad vi sett hittills.

algutsrum210

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4125
Medlemskap
2025

Skärtorsdag och långfredag var vi i Byrum på norra Öland och kollade om vi såg några kärringar på väg till Blåkulla men vi såg inga.Min egen kärring hittade inte kvasten så hon fick hålla sig hemma.

M

Mindin

Guest

Ca 20 grader, strålande sol och mycket folk redan på Östra stranden Halmstad!!
Härligt!!!

F

F.d. 52943

Guest

Vi tänkte om när vi kollade på lokala väderkartor. Dom utlovar runt 13
°C vid sydkusten mot runt 18-20 längre upp i skåne. Vi åkte först till Tosteberga hamn för lunch men där drog det ganska kallt från havet. Knöfullt av husbilar och några husvagnar. Såg ytterligare 3 HBK märkta bilar där.
Vi fortsatte i stället till IVÖ camping där vi står i lä - här är varmt och skönt. Dock inga andra HBKare vad vi sett hittills.

Vi hade turen att hamna på en camping som hade pubkväll med trubadur (fast mest gammal rockmusik egentligen) - så vi fick svänga dom lurviga i både bugg och shake. Härligt!:wub:

F

F.d. 52943

Guest

Här på IVÖ finns nu 6 HBK bilar. Haft en trevlig pratstund med några klubbkamrater. Ingen dans på campingkrogen ikväll.

F

F.d. 52943

Guest

Grannarna på campingen är inga veklingar. Mamma och två barn i 10-års åldern hoppade i IVÖsjön och badade! Huvaligen - kallt som satan!

Dessutom hade dom de snyggaste kajaker jag sett - mannen i familjen hade som hobby att limma ihop kajaker av trästavar. Möbelsnickeri i lyxklass. Jag ska lägga ut en bild när vi kommer hem - har inte med USB-kabeln till kameran här.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej Roland. Står ni på den allmäna campingen eller CC-campen?

Krister N

F

F.d. 25193

Guest

nu har påsken dragit sitt strå till stacken vi tog oss till tjuraviken detta var en underbar upplevelse fint väder mycket sol oj vad kroppen blev färgad det kallas solbränna jag är mycket nöjd .men så mycket trevliga människor vi var där vi kommer tillbaka vid annat tillfälle vi kunde ta cyklarna det var premiär. jag tror det var c.A 25 HUSBILAR SAMT CA6-7 HUSVAGNAR NEJ NU TAR VI OCH LADDA OM TILL VALBORGSFIRANDET .:music-icon::yes:

F

F.d. 52943

Guest

Hej Krister,
vi stod på SCR-campingen vid färjeläget. Har just kommit hem till Bromölla igen (och tömt gråvattnet hemma på grusplanen och toan i vår egen toa)...

Visste inte att det fanns någon annan Camping på iVÖ

Hälsningar från snuskpellarna Roland & Viola ;)
(skriver oftast innan jag läst färdigt - därav mina många redigeringar av inlägg!)

Senast redigerad av en moderator:

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Nästan så jag blev sugen på att ta nyförvärvet runt kvartereret och parkera vid Falsterbokanalen.
Cyklade förbi med hunden nyss och där stod 5 husbilar på rad längs kanalkanten. Såg så mysigt ut.

Bilagor

• GladPåsk2.jpg
    GladPåsk2.jpg
    27 KB · Visningar: 181
F

F.d. 52943

Guest

Grannarna på campingen är inga veklingar. Mamma och två barn i 10-års åldern hoppade i IVÖsjön och badade! Huvaligen - kallt som satan!

Dessutom hade dom de snyggaste kajaker jag sett - mannen i familjen hade som hobby att limma ihop kajaker av trästavar. Möbelsnickeri i lyxklass. Jag ska lägga ut en bild när vi kommer hem - har inte med USB-kabeln till kameran här.

Här kommer en bild - ville inte verka alltför nyfiken när vi tog bllden innan vi pratat med ägarna. Skulle tagit en närbild senare.men det blev inte av-

Bilagor

• P1010178 förminskad.jpg
    P1010178 förminskad.jpg
    259,8 KB · Visningar: 5

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Tack Roland och Viola!
Det var trevlig att träffas och surra en stund i gårkväll.
Jag satt och tänkte på dessa kajaker på väg hem att jag va så jä..a dum som inte gick ner och tog en bild tur att du fixade det, dom var som en möbel vilket arbete.
Vi ses snart välkomna till Gårdby om ni är på Ö:n
"linkan" & Kamilla

Toppen