• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Påskexpedition

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Ensam med katten till Sösjöfjällen (Mjölkvattnet) under några dagar över påsken. Inte mer än tio mil hemifrån, men de sista milen smal och backig väg, varför 4WD och lågväxel nödvändigt för att kunna dra skotersläp efter husbil.

Här bilder från idag (på hemväg). Varningen om osäker plogning avsedd att hålla borta dåligt förberedda resenärer:
för hbk 010 (Large).jpg

för hbk 003 (Large).jpg

Rastning av katten Måns på väg upp och här den utmärkta ställplatsen uppe vid vägbommen (7 km från Mjölkvattnet, därifrån gäller det skidor eller skoter):
för hbk 001 (Large).jpgför hbk 004 (Large).jpg

Mycket folk under dagarna och alldeles för mycket draghundar för att katten skulle trivas. Han ville endast vara ute sent på kvällen när det var hundfritt, annars låg han i sängen.

Här på väg upp efter skoterspåret och bilder utifrån Mjölkvattnet. Någon enstaka röding per dag. Det dåliga fisket får kanske till del förklaras av det enorma snödjupet och mer än 1 m istjocklek, men än mer av bristande flit hos mig:

[/ATTACH][/ATTACH]

aake
 

Bilagor

  • för hbk 005 (Large).jpg
    för hbk 005 (Large).jpg
    94,9 KB · Visningar: 3
  • för hbk 009 (Large).jpg
    för hbk 009 (Large).jpg
    75,3 KB · Visningar: 1
  • för hbk 006 (Large).jpg
    för hbk 006 (Large).jpg
    68,5 KB · Visningar: 3

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Påskexpedition

"Alldeles utmärkt ställplats" är nog att ta i, ssk sett i relation till de välmotiverade krav som framförs i en annan tråd.
Här i vildmarken får man nöja sig med en stor och plan P-plats och ett torrdass (med frigolitsits, lyxigt!). Behöver man vatten finns här hur mycket som helst, men inte i flytande form. Med tanke på alla revirmarkerande hundar så bör den gamla uppmaningen "Ät gul snö, det kan vara pilsner!" åtlydas endast med omdöme.

aake
 
Senast ändrad:
Toppen