• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Påfyllbar gasolflaska

Yvonne & Lars A

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
3361
Medlemskap
2024
Har två påfyllbara gasolflaskor, varav en går ut i år (10 år) och behöver revision, nytt godkännande för
att få användas. Sökt i Sverige om möjligheten att få denna revision, men det sker tydligen i Danmark
och med långa väntetider. Nu är dessa flaskor av tyskt fabrikat, vilket tycks göra det ännu svårare att få
hjälp i Sverige. Fått förslag på att byta i Tyskland, men då gissar jag att det måste vara samma fabrikat
och det har jag inte funnit på nätet. Någon/några som har förslag till lösning, men inte nyinköp av på-
fyllbar gasolflaska.
 

Bilagor

  • IMG_0462.jpg
    IMG_0462.jpg
    72,9 KB · Visningar: 35

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Är du säker på att de är tyska? Jag har alltid trott att de är holländska, vilket verkar troligt eftersom alla träffar jag fick på google när jag sökte på "witkamp lpg" var holländska.

På forumet finns det en tidigare tråd i ämnet här .

//Michael, medlem
 

Yvonne & Lars A

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
3361
Medlemskap
2024
Är du säker på att de är tyska? Jag har alltid trott att de är holländska, vilket verkar troligt eftersom alla träffar jag fick på google när jag sökte på "witkamp lpg" var holländska.

På forumet finns det en tidigare tråd i ämnet här .

//Michael, medlem
Tack för bra svar, fick beskedet att de var Tysktillverkade när jag köpte för ca: 8 år sedan.
Har känt till problemet med fyllnadsstoppet, kör alltid tomt innan fyllning och kollar volymen.
 

Yvonne & Lars A

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
3361
Medlemskap
2024
Informera oss gärna vad du får för svar, vi har nämligen en likadan som också närmar sig 10 år.

//Håkan

Här kommer svaret:

Jag är ledsen. Jag kan inte fylla utgångna flaskor och jag kan inte heller ge en check.
Jan Inkens


Kan tillägga att viss otydlighet kan ha skett, pga. översättningsprog. Min flaska är ok
till nov. 2023, men det jag försökte efterfråga var utbyte mot betalning och det skull
nog svaret "inte ge en check" betyda att inte kan bli någon inbyte med ev. rabattcheck.
Lars A
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Här kommer svaret:

Jag är ledsen. Jag kan inte fylla utgångna flaskor och jag kan inte heller ge en check.
Jan Inkens


Kan tillägga att viss otydlighet kan ha skett, pga. översättningsprog. Min flaska är ok
till nov. 2023, men det jag försökte efterfråga var utbyte mot betalning och det skull
nog svaret "inte ge en check" betyda att inte kan bli någon inbyte med ev. rabattcheck.
Lars A
Hur löd det tyska svaret?
 

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
Har två påfyllbara gasolflaskor, varav en går ut i år (10 år) och behöver revision, nytt godkännande för
att få användas. Sökt i Sverige om möjligheten att få denna revision, men det sker tydligen i Danmark
och med långa väntetider. Nu är dessa flaskor av tyskt fabrikat, vilket tycks göra det ännu svårare att få
hjälp i Sverige. Fått förslag på att byta i Tyskland, men då gissar jag att det måste vara samma fabrikat
och det har jag inte funnit på nätet. Någon/några som har förslag till lösning, men inte nyinköp av på-
fyllbar gasolflaska.
Byt flaska till en fylld flaska på en depå i Sverige och kolla efter ett datum långt bort så har du en tub som går att fylla många gånger under lång tid. Kostar en hundring extra
 

Yvonne & Lars A

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
3361
Medlemskap
2024
Informera oss gärna vad du får för svar, vi har nämligen en likadan som också närmar sig 10 år.

//Håkan
Hej !
Har efter många och långa "efterforskningar" fått hjälp av en granne från Nederländerna, som kontaktat WitKamp Design, ett företag med
samma logga som på gasflaskan och har sålt dessa gasflaskor, men slutat 2016, för små för att syssla med detta ?? Där tar det stopp. Ser ut
att bli skroten. Har året ut på en av flaskorna och 3 år på den andra.
 
Toppen