• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg mot Portugal - Spanien 2017 - 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
124094-d4b342ba700ea0d6667011a2d46dd2db.jpg


Denna skylt finns överallt i Torremolinos. Vi har stått på stranden många gånger och olika poliser har kört förbi utan att bry sig. Vi uppfattar det som att så länge man parkerar så är det OK. Inga möbler eller annat ute. Det var inte så länge sedan som vi var där och parkerade vid stranden.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det där runda märket med snedstreck på med tilläggskylt husvagnar och husbilar, tillåter ju bara av och påstigning, det beror nog på att polisen inte gör sitt jobb som gör att det går att parkera där. Risken är det att det kommer en annan patrull och då blir det böter, de kanske inte hade tid att sitta och vänta en stund innan de skrev ut böterna.
 
F

F.d. 55554

Guest
180226

Natten har varit lugn,, inte störda av flygplan eller trafik, längre från stranden då vi slapp sand och salt.
Så här såg det ut i morse innan vi lämnade stället, vi backade en bit för att stå under gatlampan.

180226 Torremolinos.jpg

Vi har åkt vidare nu på morgonen, passerade förbi Janne och Renée, framförde hälsningen från Nonne.
Drog vidare mot Rincon de la Victoria, passerade förbi den nys ställplatsen, var många husbilar.
Klockan 10 var vi framme, parkerade vid marknadsplatsen så Gittan fick närma till Mercadon.
Kollade det fina badhusef som dom byggt på den plats vi dtod förr.
Hittade en bra plats att stå på, stannar här i natt.
NU blir det Zoégas kaffe och Gittans pepparkaka

Gick en runda i Rincon efter lunch och siesta, det var varmt och gott,
helst om vi tänker på hur det ser ut i Kalmartrakten
Skönt med värmen.:yes:

Frågan är hur stort firandet av Andaluciens dag 28/2 är och vart vi kör och ställer oss eftersom det
kanske blir mycket Spanska husbilar.

Drar troligen vidare i morgon

18.30 kom det ett stilla regn, bra att husbilen tvättas av.
Behövs mycket mer regn på dom torra markerna.


Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
180227

Gittan träffade Lasse & Vicente när hon var ute med Rappe i går kväll, dom skulle titta in på morgonen,
vet inte vad dom menar med morgon, dom har fortfarande inte kommit.

Återigen en nästan lugn natt, stod 4 ungdommar bakom vår husbil och pratade,
lyckades somna ändå
Vi hade tänkt åka vidare i dag, väntade på besked från Italienska vänner som står på naturistcampingen Almayate.
Kan inte parkera utanför campingen, för trångt, vi brukar stå på betalparkeringen i Almayate och dom kommer dit.
Nu åker vi till Almayate i morgon förmiddag.

En sak som förvånar mig är att ingen frågat VAR vi står i Rincon, platsen finns inte i ställplatslistan.
Det var/är fullt på undantaget därför ställde vi oss vid en genväg över avvattningskanalen, en grusväg som passerar förbi skatebanan,
det är vi och en Tysk som står här, han har stått här hela vintern.
Vi har avvattningskanalen på en sida, en gammal förfallen/sliten akvedukt (sen Romatiden, kanske) på andra sidan.
Bakom akvedukten finns en park och skatebanan, på andra sidan om dom fanns en grusplan som fanns med i ställplatslistan.
Nu finns det ett badhus där som väntar på invigning.
På helgen brukar det vara väsen här, ungdommarna samlas i parken vid sidan om.

Här står vi, koordinater:
GPS: 36,71520, −4,27027    , noggranhet, ± 0,6 m

Google Maps link:

180227 Rincon.jpg

Dagens lunch bestid av blomkålsmos och stekt korv, den heter SUPER från DIA
180227 Dagens.jpg

Frågan är vart vi kör sen med tanke på vädret som lovar mycket regn.
Blev det inget besök av vår Italienska vänner var tanken att åka till Nerja och skippa alla mellan liggande byar och ställplatser /parkeringar.

Rincon
Rincon.png

Nerja
Nerja.png

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
180228

Vi lämnade Rincon, det kom 2. husbilar och körde in på platsen.
Nu står vi i Almayate, dels med tanke på allt regn och för att träffa våra Italienska vännet.
Står här i natt, sen får vi se hur vi gör.
Koordinater hit:
GPS: 36,72418, −4,14030   , ± 0,3 m
Google Maps link:

180228 Almayate.jpg

180228 Almayate1.jpg

Kostnad 10€/natt, ingen Hbk-rabatt.

15.45
Just regnar det kraftigt och värre skall det bli, eftersom vi inte använder vattenkraft utan solkraft blev det till att söka skydd inför regndagarna, närmsta stället med el blev som jag skrev Almayate,
flera platser kvar, värt 10€ att slippa oroa sig för batterierna

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Vadå recept?
Jag använde inget recept, gör jag sällan, kör på frihand, fantasi och kryddor.:yes:
Kokte blomkålen, kryddade med PiffiAllkrydda, Vegeta,
mina kryddor(Fransk/Italiensk salladskrydda blandat), en grönsaksbuljontärning,
Hällde av vattnet, (spardes till nästa kok), i med lite mjölk, (grädde bäst) smör, mosade.

Jojje
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Vadå recept?
Jag använde inget recept, gör jag sällan, kör på frihand, fantasi och kryddor.:yes:
Kokte blomkålen, kryddade med PiffiAllkrydda, Vegeta,
mina kryddor(Fransk/Italiensk salladskrydda blandat), en grönsaksbuljontärning,
Hällde av vattnet, (spardes till nästa kok), i med lite mjölk, (grädde bäst) smör, mosade.

Jojje
Gör moset på blomkål & broccoli (50/50) så blir det ännu bättre, så gör jag.
 
F

F.d. 55554

Guest
180301

Godmorgon till ett vått Almayate, det har regnat nästan hela natten och mer regn har lovats.
Detta till glädje för Andalucien som bara har 33% vatten i sina färskvattendammar
Till sorg för alla campare med eller utan husbil, så här ser det ut på ställplatsen i Almayate.
Tur vi har stövlar med oss, synd för Rappe som blir våt och ingen fön att torka honom med.

180301 Almayate.jpg

Rappe får ligga i mitt knä invirad i en badhandduk tills han blir torr.

Våra Italienska vänner hämtade oss för att åka in till Torre del Mar, det mesta var stängt
eftersom det var Andaluciens dag, vi hamnade på en glassbar, lämpligt i detta väder.
Glassen smakade gott trots regnet.
Gittan och jag avslutade kvällen med ett glas vitt vin.
Frågan är nu om vi skall stå kvar något dygn till eller dra vidare mot nytt mål.

Ha en bra dag och en bättre i morgon.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Vi står på en ställplats och parkering, bra plats mellan gästande husbilar, i övrigt står det 2 husbilar på en plats för övervintring.
Kolla på Google maps hur det ser ut här och på andra ställen runt om med parkerade husbilar.
Har även tänkt på den biten, fotot är missvisande.
Detta är vår plats, tom på båda sidor.

180228 Almayate1.jpg

Husbilarna bakom mig står på en annan uppstälingsplats för vinterförvaring.
Samma sak på andra parkeringar i närheten.

Normala platser.
180301 Almayate1.jpg

Alla gnäller på snö, inte i Helsingborg.
Bilden saxad från webbkameror.se


Har betalat för en dag till!

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

kjelln

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
386
Medlemskap
2025
i Dalby har det kommit 1 m snö säger Karina, jag tror henne inte, kanske i drivorna. temp i Skåne 5 -10 minus,
ha det gott i ovädret.
/Kjell
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen