• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På tal om "Tyskar".

Status
Stängd för vidare inlägg.

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: På tal om "Tyskar".

Håller med föregående talare. Vi har besökt och åkt mycket i Tyskland samt träffat många trevliga människor. När det gäller trafikkultur finns det inget annat land som slår den ordning och reda som gäller i trafiken. Vi har mycket att lära när det gäller ställplatser med rimliga priser och tillgång med tydliga skyltningar. Om det finns någon som bär sig illa åt kan man inte dra alla över en kam.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

"URSPÅR"!!!
Vem är gift med vem, "OBS!! det var inte det inlägget gällde!
Den var kanske svår, men läs från början.
Mvh

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

"URSPÅR"!!!
Vem är gift med vem, "OBS!! det var inte det inlägget gällde!
Den var kanske svår, men läs från början.
Mvh

Den tycker jag var svår!!!

Har aldrig haft problem med våra Tyska turistvänner!!!

Kanske dags att tänka om, och känna gemenskapen!!!

Jag är gift med min fru......och henne älskar jag oavsett var hon kommer ifrån.

Så det så..........

Det inlägget du gjorde i början tycker jag var lågt!!

Det är vad jag tycker!

Ha det gott!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej ejerblom!
Du skriver, "När det gäller trafikkultur finns det inget annat land som slår den ordning och reda som gäller i trafiken. Vi har mycket att lära när det gäller ställplatser med rimliga priser och tillgång med tydliga skyltningar".
Jag är den förste att hålla med dej, när jag seglade "Finnjolle" i Kieler Woche
år 1965 "Paul Elvstström (Dansken) var "Kung" vadå 18 m/s nu seglar vi!!???
Vadå " urspår " vi som seglade i hade en lapp att sätta på vindrutan sen kunde man "parkera" mitt på gatan om det behövdes så det så!!!!
Nä det gällde Mitt inlägg!!
Mvh.

F

F.d. 54202

Guest

???????
Vad menar du, att det var konstigt att ”Tyskarna” vinkade tillbaka ynglingarna samt att de inte direkt blev glada över eländet med att bli på backad. Hur skulle du ha själv ha reagerat om detta hände dig i ett annat land.

Ja du, jag har läst från början och kan faktiskt inte förstå vad du menar eller vart du vill komma med ditt inlägg. Jag är ledsen men så tror jag många uppfattar detta.

Om "Tyskarnas" reaktion.

Tycker du att de reagerade felaktigt?
Tycker du att det var konstigt att de reagerade?
Tycker du att det är konstigt att man kan bli upprörd av att bli på backad?
Tycker du inte att de, som backade på skulle stanna omedelbart vid ett sådant tillfälle och se vad som har hänt?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag håller med Jocke. Kom igen flor, vad menar du? Ditt senaste inlägg skingrade inte mycket av dimmorna för mig i vart fall. För du kan väl inte mena att man ska acceptera att bli påbackad och sedan att förövaren smiter? Eller är du bara allmänt sur på tyskar? I så fall varför det?

:-/<rister

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja du, jag har läst från början och kan faktiskt inte förstå vad du menar eller vart du vill komma med ditt inlägg. Jag är ledsen men så tror jag många uppfattar detta.

Om "Tyskarnas" reaktion.

Tycker du inte att de, som backade på skulle stanna omedelbart vid ett sådant tillfälle och se vad som har hänt?

Behövs det verkligen mer ved till den här brasan? Den borde ha brunnit ut för länge sedan!

Jappe

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Jocke Ww!
Vadå Intresserad?
Det kostar 200 "spänn " första gången" att angagera sej i "HBK"!
Sen kostar det 100 Spänn/ år ( om vi ska fortsätta) varje år, & då kan man skriva vad man tycker!! (Gunnar Hjälp vederbördande!!!!)
Ju fler vi är ju större genomslagskraft vi har!!!!
Mvh.

Om "Tyskarnas" reaktion.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej Jocke Ww!
Vadå Intresserad?
Det kostar 200 "spänn " första gången" att angagera sej i "HBK"!
Sen kostar det 100 Spänn/ år ( om vi ska fortsätta) varje år, & då kan man skriva vad man tycker!! (Gunnar Hjälp vederbördande!!!!)
Ju fler vi är ju större genomslagskraft vi har!!!!
Mvh.

Jocke har samma rätt som alla andra att själv välja tidpunkt för sitt medlemskap!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen