• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På tal om "Tyskar".

Status
Stängd för vidare inlägg.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Varför utmärker dom sej så mycket, om det sen gäller handhavandet av Fritidsbåt eller "Husbil".
Stod på Ställplatsen i Trelleborg, västerifrån strax innan "Maxi" så vet dom flesta var vi är.
Jo lite senare på kvällen kom en yngre person med en alkovbil av äldre modell i god fart in på sydgående ställplats ,visst här skall vändas helt om "men" omdömet när det gällde att backa då slog det slint, jo med 3 st cyklar bak till så bar det inte sej bättre än att han backade på en Tysk husbil,
glad i hågen så körde han fram en bit, folket i den drabbade bilen skrek som stuckna grisar & vinkade tillbaka vederbörande , som stannade.
Där var ca:10 Tyskar & ca: 5-6 Svenskar!
Jo jag har varit med en hel del år på havet & nu även på land!!!!!!
Mvh.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: På tal om "Tyskar".

Och....?

Det förekommer att svenska backar på andras husbilar också. När vi är i Tyskland tycker jag att tyskarna överlag är väldigt trevliga och hjälpsamma.

Möjligen kan de vara lite besvärliga när man skall handla och vill betala med VISA eller MasterCard men det är en helt annan historia.

F

F.d. 50209

Guest

Varför utmärker dom sej så mycket, om det sen gäller handhavandet av Fritidsbåt eller "Husbil".
Stod på Ställplatsen i Trelleborg, västerifrån strax innan "Maxi" så vet dom flesta var vi är.
Jo lite senare på kvällen kom en yngre person med en alkovbil av äldre modell i god fart in på sydgående ställplats ,visst här skall vändas helt om "men" omdömet när det gällde att backa då slog det slint, jo med 3 st cyklar bak till så bar det inte sej bättre än att han backade på en Tysk husbil,
glad i hågen så körde han fram en bit, folket i den drabbade bilen skrek som stuckna grisar & vinkade tillbaka vederbörande , som stannade.
Mvh.
??????????????????????? igen

F

F.d. 54202

Guest

Mvh.

???????
Vad menar du, att det var konstigt att ”Tyskarna” vinkade tillbaka ynglingarna samt att de inte direkt blev glada över eländet med att bli på backad. Hur skulle du ha själv ha reagerat om detta hände dig i ett annat land.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag gillar tyskar. De är ofta konsekventa och tydliga, det gillar jag. De ställer också rättmätiga krav. Sedan har de kanske sitt sätt..., men det har vi också. Det finns inte många länder där folk är mer gästvänliga och hjälpsamma än i Tyskland. De är iofs många. De kopplar dessutom gärna av i större grupper utomlands och märks förmodligen mer då. Men som sagt, jag gillar tyskar. All heder åt dem!

Sedan förstår jag överhuvudtaget inte problemet med historien som flor 16 beskriver!

:-/<rister

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi gillar tyskar och anser också att i Tyskland så är dom mycket trevliga och hjälpsamma. När vi träffar tyskar med husbil i Sverige så är uppför dom sig alltid bra och korrekt och är trevliga.

Förstår heller inte riktigt vad trådskaparen menar.

Eva

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Flor 16 jag fattar inte vad du menar????
Vad gäller Tyskar så är dom ju duktiga på att bygga Husbilar och Bilar för att inte säga bäst.

Gert och Helen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2025

Det är väl en normal reaktion från någon som blivit påkörd! För det var väl så du menade med inlägget?
// Helen

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Mvh.
För att varit med om en hel del som du beskriver, så verkar det som du har befunnit dig i en ankdamm.för vad skall man annars tro när du beskriver dylik händelse med så stora bokstäver. Ta tjuren vid hornet o åk till Tyskland och upplev gästfriheten och den goda maten. Man vidgar sina sinnen om man är ute och reser och får en annan syn på livet och olika människor. Släng bort fördomar är ett gott råd.
Mvh
Fincan

Alla lever vi under samma sol men har olika horisonter

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Mvh.
Kan förstå Tyskarnas fustration trodde nog att han / hon skulle lämna stället . Jag hade nog blivit skogstokig om bilen lämnade stället och inte tog sitt ansvar , Men nu vad hände? rede det ut sig?

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Alla har vi våra egenheter, men jag tycker att tyskar är ett härligt folk, har aldrig haft några problem med dem. !

mvh Birgittha i Euran
icon14.gif

F

F.d. 50069

Guest

Ang. Tyskar:wink:

För en massa år sedan så upptäckte min käre Far att några Tyskar hade slagit nattläger vid "hans" brygga!
"Nu, jäklar skall jag köra iväg dem, de ska inte va här". Farsgubben lufsade iväg ner till "sin brygga"

Vi hörde inget på ett bra stund, sen kom gubben upp till huset med ett saligt flin och ett gäng pilsner i fickorna.

"Bra folk det där"......

Sedan stannade dessa tyskar i flera dagar och var med Pappa ut och fiskade! Dessa objekt som skulle bort blev en återkommande familj i flera år!

Sensmoralen är ; Var snäll mot folk för de kan ju hända att de bjuder på ÖL.:p::p:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Tack Anders Bohman!
Angående "Ölen"!
Nog är där fler som har åsikter, kör hårt även om det visar sej att en "del " som svarar har skrivklåda!
Mvh.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Ang. Tyskar:wink:

För en massa år sedan så upptäckte min käre Far att några Tyskar hade slagit nattläger vid "hans" brygga!
"Nu, jäklar skall jag köra iväg dem, de ska inte va här". Farsgubben lufsade iväg ner till "sin brygga"

Vi hörde inget på ett bra stund, sen kom gubben upp till huset med ett saligt flin och ett gäng pilsner i fickorna.

"Bra folk det där"......

Sedan stannade dessa tyskar i flera dagar och var med Pappa ut och fiskade! Dessa objekt som skulle bort blev en återkommande familj i flera år!

Sensmoralen är ; Var snäll mot folk för de kan ju hända att de bjuder på ÖL.:p::p:

Hej Anders....Du har så rätt!!!

Jag har haft turen att komma in i en släkt som bjuder på öl när det beger sig!!
Och inte bara öl....De bjuder på sig själva också.
I över 40 år har jag levt nära och varit gift med Gisela .
som är av tysk börd.

Och vi har varit gifta i 35 År på måndag.......Grattis till oss!!!!!

Det är det bästa jag har gjort i mitt liv. Det tyska folket tycker jag är helt fantastiskt.

Underbara människor som bjuder på sig själva (och öl).....

Ett noggrant folk, det gillar jag eftersom jag är likadan själv.

Nej! Jag älskar Tyskland och dess människor och kultur och natur.

Åker dit inom kort....ännu en gång!

Ha det gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen