• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

kabijoh

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2025
Hej!
Du/ni är kvar på Gotland. Jag tycker mig känna igen den gotländska naturen i dina bilder, och att ni besökt en av öns fornborgar. Min kunskap om gotländska borgar för mig till Torsburgen den kanske mest kända belägen mitt på ön. Har tyvärr aldrig besökt denna borg, varför jag googlade och fann en bild likt din första bild som berättar att det är den södra delen av borgen.
Karl-Arne

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Hej!
Du/ni är kvar på Gotland. Jag tycker mig känna igen den gotländska naturen i dina bilder, och att ni besökt en av öns fornborgar. Min kunskap om gotländska borgar för mig till Torsburgen den kanske mest kända belägen mitt på ön. Har tyvärr aldrig besökt denna borg, varför jag googlade och fann en bild likt din första bild som berättar att det är den södra delen av borgen.
Karl-Arne
Helt riktigt. En av Gotlands 100 fornborgar.

Spåret att ditt.

Senast ändrad:

kabijoh

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2025
Ja, visst är det Hästholmen strax nedanför Omberget som det så riktigt står på skylten mitt i bilden!
Din tur att föra tråden vidare Mossberg.
Med vänlig hälsning, Karl-Arne

Mossberg

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Denna plats torde kunna identifieras relativt enkelt, för den som någon gång besökt densamma.

Två orter ses på bilderna, jag kan tänka mig acceptera några olika svar på frågan i och med platsens belägenhet.
20210806_095221.jpg20210806_095226.jpg
Lycka till!

//P-O

Toppen