• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Skylten till hamnen i Abbekås har vi ju passerat ett antal gånger, nästa gång får vi nog
ta och svänga ner!
Vi flyttar nu oss norrut (motsatsen blir svårt :) ), vart hamnar vi då ?
// Janne
DSC_0266.JPG
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Helt rätt Ystad Bryggeri som serverar färsköl till maten. Där har vi ätit lunch många gånger, bl a efter en fastighetsaffär.

Ta oss vidare Tommy.

1616423995368.png

Mariakyrkan i Ystad. Här firade vi många Vesper med fd regementspastor Sussane Keyser, numera kyrkoherde i Ystad.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ingen som känner igen sig? Jannemickel gav iallafall en ”like”, troligen till Alice, vår Malteser, som undrar varför husse helt plötsligt stannar och fotograferar.

Han stannade igen och tog en bild på en populär krog, som vid besöket visade sig vara stängd, i vinteride.

75C40428-4F96-417E-8A9C-B2044B81EB7E.jpeg
Nu kanske även Jannemickel törs gissa. ;)

Tommy
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Jo även en Ölänning kan, Jag var där och åt gott tidigt på 80 tal när jag tillhörde Flygvapnet och gjorde en Kfö.
Nu flyttar vi oss en bit till en ställplats som kanske uppstår igen, det är några lokala eldsjälar som jobbar på det men var?
"linkan"
SAM_1558.JPG
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Rätt Janne det är Degerhamn, såg en blänkare i dagens tidning att eldsjälarna arbetar mot Länsstyrelsen och Kommunen för att öppna. De motiverar med att Cementa har stängt ner nästan hela produktionen så byborna vill ha oss Hb-åkare på besök igen.
Bilden är från Surströmming träffen 2015.
Resan är din Janne "linkan"
 
Toppen