• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi som kört den vackra vägen E10 känner igen hotellet, eftersom det finns vid målet som är Narvik, på en sån resa.

Rekommenderas, måste vara en av de vackraste vägarna i Sverige.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack

Vandrar vidare till en kyrka, som när den byggdes var en av Sveriges största landsortskyrkor. 1996 stängdes kyrkan för en renovering och öppnades igen 1998. Den hann dock bara stå färdig i åtta månader innan kyrkan näst intill totalförstördes i en brand.

2001 stod kyrkan klar i sitt nuvarande skick. De röda tegelväggarna från den ursprungliga kyrkan är kvar, men rymmer idag en modern kyrka med ljusa färger samt en innergård.

Resultatet är en helt unik kyrkobyggnad.

ED224D62-7CAF-489E-9064-B89A9BF807AF.jpeg
Var står kyrkan?

Tommy
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Vi besökte kyrkan under en MC tur till Järvsö med MCHK.
Skickar med en bild från sidan.
Återkommer med frågebilder om en liten stund.
IMG_4096.JPG
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Jag är ganska säker på att jag vet men vågar inte nämna N........viken eftersom jag totalt saknar bilder att fortsätta tråden med om jag har rätt.
Min vän Jörgen och hans far var yrkesfiskare och hade en sjöbod i den viken innan dom bägge försvann på havet i en nyköpt fiskebåt i början på 1990-talet. Vi brukade ofta åka ut till en ö som ligger i närheten med anor av en speciell fisk där varumärket från ön har ett väldigt gott rykte men som jag själv har svårt att uppskatta smaken på.
 
Toppen