• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det som utelukket Atlanterhavsveien var gatelyset som ikke finnes på noen bro langs den veien - av god grunn. Når det stormer vra vest så blir det vått og salt over de broene.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Pinsamt, den borde jag tagit på 1:a bilden, men bild nr. 2 snurrade in mig på Lofoten och kom inte ur den bubblan.
Seskarö som varit aktuell den här sommaren och enligt obekräftade rykten så planerar man nu att byta namn på ön till Robinson Island! Långt ifrån öns egentliga historia, vem kommer inte ihåg Seskaröupproret, som också kallas Den Svenska Revolutionen?

Något helt annat, här finns ingen arbetarhistoria, men en massa runstenar har påträffats som förstört plogarna, ryssarna brände byn en gång i tiden och nu mera mest känt för att ICA affären flaggar med HBTQ flaggan........ och väldigt populärt bland oss husbilsåkare.

085AF873-2A7C-421A-B423-87080CE6B6E5.jpeg
Tommy
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.620
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
På Kiviks marknad fanns för väääldigt länge sedan en strippa med det fyndiga artistnamnet "Gunilla af Xxxxx".

Om hon verkligen var från denna ort, förtäljer inte historien.

Pålle
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
På Kiviks marknad fanns för väääldigt länge sedan en strippa med det fyndiga artistnamnet "Gunilla af Xxxxx".

Om hon verkligen var från denna ort, förtäljer inte historien.

Pålle
Det vet jag inte heller, men min x-fru bor där numera.... men hon har aldrig varit strippa och heter inte Gunilla, å’ nu är det för sent. :msn_embarrassed: Däremot utsågs hon i slutet av 60-talet till Sveriges Miss Twiggy av Vecko Revyn. ;) OT

Pålle, tog ditt intressanta inlägg till mig, blev intresserad, nyfiken och Googlade vidare och fann henne, som vi i Övik kunde se på Hallbergs Tivoli, i tältet med det spännande namnet “St Pauli by night”. Hennes name var Gunilla af Halmstad”. Nej det är inte Halmstad. Gunilla af Halmstad
Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen