• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ok, med ledtråden, plus registreringsskyltarna med länsbokstaven H och frågade Fru Google ”mopedmuseum i Kalmar län, så kom svaret: Hjorteds mopedmuseum, som berättar om hur entusiasten Bosse Ellergrens byggt upp sitt lite udda museum.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack ”linkan”,

Det här är svårt, men borde tas utav en medlem som flitigt förekommer i den här tråden.

5AD3FD83-FFFB-40B9-9273-1D6237981F4A.jpeg
Lägger bilden på sidan för att göra den ännu svårare.;)

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Janne har helt rätt, det är Flygstaden i Söderhamn. Bilden tog jag häromdagen och den var från första tanken, en bild direkt riktad till just Janne.

Enkel ställplats vet jag inte, ställde vår husbil där häromdagen och med vändande post kom en faktura på 6000 kr. Hoppas det finns enklare och lite billigare till alla er andra som vill komma till Söderhamn och hälsa på Janne och oss. Slderhamn är f.ö. en riktigt husbilsvänlig kommun. Välkomna!

Janne du tar oss vidare, eftersom bilden var tagen just för dig, trots att du inte nämnde vår stolthet, Söderhamn.

Tommy
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Tack Tommy, min tänkta ledtråd blev till svar.....!!
Jobbade på Flygstaden en period, på Emersson som köpte upp Ericsons kraftproduktion
och sedan flyttade den från Söderhamn.
Då åker vi vidare till ? (En bild jag hade som avatar)
// JanneP111111.jpg
 
Toppen