• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Ett nytt motiv från den mycket vackra "trästaden". År 1403 blev orten stad.
Ett sextiotal trähus i gamla stan från 1600-1700 talen är byggnadsminnesförklarade
och K-märkta.
Men var ?P20200820_194704.jpg
// Janne
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag tänker på Sven Ingvars och Grums, närmare bestämt Sliperiet i Borgvik, kan det vara rätt spår?
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag blev smått hänförd av färgnyanserna på denna tjärade gavelvägg, måste bara föreviga sommarminnet... trots den sena timmen.
Det är nog fler än jag, som stått åtminstone en liten stund framför denna anblick, uppmärksamt spejande både till höger och vänster?

IMG_3751_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Nu har väl somliga bligat på ladugaveln tillräckligt länge och någon speciell tjärdoft lär ju inte tränga igenom, då får det bli dags för
nästa bild från platsen och följer man Thores uppmaning, så kanske man rentav hamnar i de här krokarna.. som ligger lite utanför
den gränsdragningen.

IMG_3750_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Backar tillbaka några hundra meter från ladan i västlig riktning och hittar den här skylten.
Invånarna i det lilla samhället verkar ju vara mån om sina besökare och välkomnar oss åter!

IMG_3748_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
På min korta vandring den här sensommarkvällen föll blickarna på den här skylten och namnet var så pass originellt,
att jag förevigade den. Kopplingen mellan namnet och platsen är inte lätt att förstå, men har kanske sina rötter i
hur det förhöll sig i de här trakterna för länge sedan... Omgivningarna har f.ö. rätt många märkliga namn att bjuda på.

IMG_3747_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Nog skulle man kunna associera till vårt grannland i öster, men "icke sa Nicke".
Har man en hund som behöver rastas, så får man som synes upptäcka en hel del innan det är dags att koja.
Alla bilderna kommer från den promenaden och fler kommer, kanske.....
 
Toppen