• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Thomas! Hade jag inte råkat vara där av andra anledningar än husbilssemestrande så hade jag definitivt inte fixat gåtan.
Jag har ju erbjudit Robert att lägga ut ett nytt spår så jag avvaktar till lite senare i kväll.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Inga kantarellplockare i farten!? Vi har besökt restaurang Sjömärket i Mellanfjärden på Hälsingekusten mellan Hudiksvall och Sundsvall och på vägen dit och tillbaka passerade vi en vägskylt till Trolska Skogen. Frågade restaurangpersonalen som berättade att Trolska Skogen är en mycket populär sago- och äventyrs-skog för yngre barn. De berättade om sagospel med häxor, tomtar och troll.
Ser dock inga häxor eller troll på bilden men börjar min gissning där för att förhoppningsvis få lite fart på tråden igen.
//Kjell
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.626
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Oj, inget svar!?
Det finns en ställplats i nederkanten av bilden men endast en liten del av servicebyggnaden syns.
//Jan
 
Toppen