• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
I bakgrunden på bilden finns en byggnad som är känt för en speciell sak.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55374

Guest
Visst är vi på Kattvikskajen i Hudik som numer är byggplats. Stadshotellet med ostkustbanan som går genom hotellet. Över till Janne i Söderhamn.
IMG_7911-770x605.jpg
 
F

F.d. 55374

Guest
Tack tack.
Vi tycker om Gotland, synd att det är så dyrt att ta sig dit. Nu åker vi till en populär ställplats, var finns den ?
Tommy R

untitled.png
 
F

F.d. 55374

Guest
Har väntat på ditt svar, för visst är det trevliga Gubbhögen, vi hade ett fint September dygn i höstas, tyvärr ingen fisk. Om det är någon som inte vet var platsen ligger så finns den efter v 342 ca 4,5 mil N.V Strömsund, vattnet är Flåsjön.
Över till Tommy i Spanien.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Tommy.

Vi övernattade på Gubbhögen i augusti, trevligt och första gången jag sett en uthyrningsstuga med instruktionen; Sitter nyckeln i dörren så är det ledigt, välkommen lägg 100 kronor i bössan. Finns ingen nyckel i dörren, ja då är det fullt. Rationellt och troligen mycket säkert.

Något helt annat, en helt vanlig vy fråm när man kör igenom det svenska samhället... men vilket samhälle?
P7277385.JPG
 
F

F.d. 55374

Guest
Tack och detsamma. Har jobbat inom verkstadsindustrin, så när vi är ute och åker och kommer förbi en verkstad då kan den bli en sevärdhet, därför var Hofors ganska lätt. Var är vi nu?
Tommy R

Scan.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vet inte var bilden är tagen, men kommer ihåg vyn från min barndom..... kommer ihåg bildtexten, ”Nordingrå, det vackraste vi har i Sverige”.

Kommer aldrig att glömma den texten, texten som för ca. 60 år sedan gjorde mig så stolt.... nästan från Nordingrå, ja, jag hade i alla fall varit där. :)

Svaret blir Nordingrå, men du kanske kräver mer exakt namn på berget?

TommyD
 
Toppen