• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
Tackar, vart har vi åkt nu? fotot är gammalt hoppas att det inte har ändrats så mycket.

Scan.jpg
 
F

F.d. 55374

Guest
Hallstahammar är rätt, tror Janne blev lurad av avståndet, borde ha skrivit 20 mil bilvägen.
Över till Västerås.
 
F

F.d. 14324

Guest
Tackar, här har vi nästa bild och den stora frågan är var vi var någonstans?

IMG_20180714_132310.jpg

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Hmm, jag konstaterar att mina ledtrådsbilder mest är tagna på samma bro ur samma vinkel och kommer nog knappast ge så mycker mer än att vi kan konstatera att bron är röd.
Efter lite gugglande för att förfriska mina grumliga minnesbilder så kanske lite fakta kan få igång geniknölarna. :)
  • 1899 byggdes bron och var den högsta av sitt slag i Norden
  • 1929 gjorde spårvidden bron omodern och man byggde en damm där bron var placerad.
  • 2014 kom nån på iden att gräva fram bron igen och göra en turistattraktion av den.
mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Det mest rätta svaret hade nog varit "Den genfundne bro", men bron tycks ligga i närheten av vestbirk så du får rätt för det Janne och du tar oss vidare. :)
 
Toppen