• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.731
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
37821E49-DE2F-49EE-A315-41ACF3633030.jpeg Ok den här är svår
Kanske bara Jämtar klarar den
Man kan åka bil till parkeringen och sen gå ca 2-3 kilometer för att komma hit till denna badplats med vattenfall och lugna sel att bada i
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.731
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Förstod att skulle vara svårt
Forsaån med Forsaleden
ån rinner mellan locknesjön och Bodsjön
Fint ställe att bada på bl.a

Någon annan får
ta över stafettpinnen

Roffe i Östersund
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.207
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Tänk vilka smultronställen jag har varit helt ovetandes om, trots alla år jag har varit alldeles i närheten (Gällö).
Måste nog prova att besöka Forsaån nästa sommar...

Nu hittade jag på ett vintermotiv för omväxlings skull, i vilken ort löper denna gata?

IMG_0049.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    1,1 MB · Visningar: 5
Senast ändrad:

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.207
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Är man sugen på något gott att äta, så kan man stanna till här en stund och få sig lite till livs.
Man kan ju omöjligt missa erbjudandet, när det ändå ligger här just på genomfartsgatan, fast man måste ju (trots det) göra två tvära svängar för att stanna kvar på huvudvägen.
IMG_0051.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.207
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Den här orten är väl kanske inte husbilistens Mecca, men beger man sig från kustlandet i sydost och följer vattenleden i nordvästlig riktning, så känner man ingen ånger över detta vägval. Tvärtom, ju längre man färdas, ju mer häpnar man över naturscenerierna som utspelas bakom varje krök. Själv förknippar jag just denna ort i mitt inre av en björn av någon konstig anledning, Annars är det ju mest Bärkspaddan som symboliserar den här orten, fast jag har själv aldrig sett någon sådan...
Svårare än så är det inte att lista ut var jag har varit, just denna kalla vinterdag.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.207
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Ja! Där satt den äntligen! Junsele, utmed Ångermanälven.
Du tog det väl på Bärkspaddan (Barkspade), som delas ut varje nyårsafton till driftig Junselebo.;)?

Stannade där på Corner House för rätt många år sedan och käkade middag. Blev smått förvånad, för innehavaren var en trevlig och snacksalig prick (!) mitt uppe i det vinter-karga Norrland. Pratade på om allt möjligt och dessutom på en gedigen Stockholmsdialekt. :D Hur nu han hade hamnat i Junsele?

Kör på Janne, det är din tur! :mcride:
 

Suning

HBK Medlem
Inlägg
1.343
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2024
Jag kan tänka mig att det var lite svårt, men stenen står någonstans i Småland, som sig bör...……..Mycklaflon och Stora Bellen kan vara ledtrådar

/Sune
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Inga svar? Namnet på minnesstenen + Google + Wikipedia föreslår:
  • Vid Bellö kyrka finns en minnessten över syskonen Linnéa Andrén och Ivar Widéen som tillsammans skapade Smålandssången
 
Toppen