• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ved siden av bildet nedenfor innegget har du to valg, vise stort eller miniatyr. Der du har markøren i tekstruten kommer bildet inn.

Sorry, jeg lekte meg litt med innlegget ditt og la inn bildet i full størrelse
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Ved siden av bildet nedenfor innegget har du to valg, vise stort eller miniatyr. Der du har markøren i tekstruten kommer bildet inn.

Tack för tipset, Knut, men det största problemet är att jag inte över huvud taget ser att bilden är med i inlägget förrän jag postat det. Jag får ingen respons från websidan att bilden är uppladdad och jag ser den inte heller när jag förhandsgranskar mitt inlägg. Men när jag väl har postat inlägget ser jag att filen är bifogad.

//Peter
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Jag har inga fler bilder att erbjuda som ledtråd, men statyn föreställer en person som är extra aktuell i år.

//Peter
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Helt rätt Kjell. Jag upptäckte den lilla statyn av en slump när jag tog en långpromenad i området efter att ha varit på mässan Caravan Stockholm förra lördagen.
Här finns statyn: Google Maps

Din tur att fortsätta färden.
//Peter
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack! Det slog mig när jag såg skulpturen att vi promenerat förbi där vid ett tillfälle.
Nu till rodnande körsbärsträd. Var hittade jag dessa?
IMG_4787 (1).jpg
//Kjell
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Kjell, den var enkel, men vilken fin bild.

Här kommer inte en lika känd vy, men väldigt speciell. tycker jag

Här köpen man färsk fisk enligt självbetjäningsprincipen, men inte bara det här att plocka varorna, nej självbetjäningen inkluderar även betalningen!

DSCN3770.JPG

Massor av läcker fisk, betalar gör man genom att lägga pengarna i en låda på disken eller använda swish som vi gjorde. Härligt att kunna se år 2017.

Men var finns alla dessa ärliga människor?

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack, nu blev jag förvånad över mitt eget bildminne, eftersom det är över 30 år sedan jag såg kyrkan IRL, men kände direkt igen den.

Svarar med en vacker gatubild från från sommarsverige, juli 2017.

P7207115.JPG

Var hittade vi det här vackra gathörnet...... en ledtråd, det är i Sverige, men det är klart, många gathörn finns det.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Stefan håller reda på vid vilka gathörn man finner de vackra ICA ladorna, som förgyller gatubilden.

Stefan, nu är tråden ditt ansvar, för visst står den här ICA ladan i Edsbyn.

TommyD
 
Toppen