Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Visst är det Ströget och Köpenhamn, Janne!
Vad beträffar begreppet Skandinavien finns det, om jag nu inte är helt ute och cyklar, tre olika definitioner av detta. En geografisk, en kulturell/historisk och en politisk definition. Den geografisk definitionen är den snävaste och inkluderar endast Sverige och Norge. Den kulturella och historiska definition är bredare och inkluderar ochså Danmark. Den politiska definition är den bredaste och inkluderar även Finland men mer sällan Färöarna, Island och Grönland.
Har faktiskt inte reflekterat eller tänkt på detta här på spåret utan gjort som andra "spårare" gör, men i sig handlar ju på spåret om byar, städer, vattendrag, buskar och snår d.v.s. geografiska begrepp. I så fall skall vi kanske hålla oss enbart till den geografiska definitionen.
Kommer ej ihåg vem det var som en gång skapade det specifika Skandinaviska spåret och om begreppet Skandinavien och nå´t regelverkt för detta definierades då.
Ber om ursäkt för att jag nu helt obetänkt kränkt främmande territorium!
Över till Dig, Janne!
//Kjell