• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.317
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hallå alla trötta nötter, kom igen. Jag hade ett par gissningar i Sverige, men bergen i bakgrunden stämmer inte. Det är Norge. Där har vi varit väldigt lite och har inga referenser. Men det är det många av er därute som har..., så kom igen! :):D
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jag har egentligen slutat med att vara med i "På spåret i Skandinavien" och "På spåret" för länge sedan, eftersom de flesta platser går att hitta med googles bildsökning. Det här motivet tycker jag mig känna igen och eftersom googles bildsökning inte klarar det hela, så ska jag gissa helt på egen hand. Jag tror att bilden är från Lødingen i Nordlands fylke i Norge.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.704
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det är flera år sedan vi var på Nordkap men tycker mig känna igen platsen från hemresan någonstans på Lofoten innan vi fortsatte förbi Narvik
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag har egentligen slutat med att vara med i "På spåret i Skandinavien" och "På spåret" för länge sedan, eftersom de flesta platser går att hitta med googles bildsökning. Det här motivet tycker jag mig känna igen och eftersom googles bildsökning inte klarar det hela, så ska jag gissa helt på egen hand. Jag tror att bilden är från Lødingen i Nordlands fylke i Norge.
Helt rätt Jan, du tar över stafettpinnen.
1720942089489.png
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.657
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Tack så mycket. Om jag inte minns helt fel, så sitter det en skylt vid fyrlyktan. Skylten talar om att en (mycket) avlägsen släkting till NATOs generalsekreterare Jens Stoltenberg var fyrvaktare på den nedlagda fyren. Anders Vincent Stoltenberg – Wikipedia

Vi åker vidare från Lødingen till ett ställe, som kanske en del av er har varit vid, när man ska ut på äventyr utan husbilen. skandinavien.jpg
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.704
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det skulle kunna vara nära en flygplats, men vilken är jag lite osäker på.
 

lentor

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Det är mycket som påminner om Mönsterås. Där tog vi lite nattvila för 15 år sedan.
Torgny
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Det är mycket som påminner om Mönsterås. Där tog vi lite nattvila för 15 år sedan.
Torgny
Det stämmer, det är Mönsterås.
Tror att ställplatsen är flyttad några hundra meter.
Valde en äldre bild som är svårare att spåra med Google.
Torgny, du tar över.
 

lentor

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Linus är fotad på hamnpromenaden vid ställplatsen som vi brukar använda. Kanske någon form av klotter, så jag fortsätter med detta.

20220319_134631.jpg
 
Toppen