• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Ironhawk

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2025
Jag tror du är i mina gamla hemtrakter, dvs inte långt från Norberg. Nämligen vid Västanfors hembygdsgård och Kronprinsessan Victorias sluss i Fagersta.

Ironhawk

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2025
Tackar!

Min kompis och jag tog en tur med våra husbilar och hittade ett ställe att dricka god öl på. Var hamnade vi någonstans?

på_spåret.jpg

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Ölen verkar fortfarande inte vara uppdrucken. Jag tycker mig känna igen skylten ovanför entrén men kan banne mig
inte komma ihåg var jag sett en sådan skylt. Kanske skulle en liten ledtråd kunna leda oss nyfikna på ett spår som
förhoppningsvis leder till målet!?
//Kjell

Ironhawk

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2025
Förra bilden är från en bryggeripub tillhörande ett välkänt bryggeri i staden. Här kommer en bild från en annan bryggeripub i samma stad. En större pub med restaurang, men själva bryggeriet var iallafall för mig rätt okänt.

IMG_20230715_160306.jpg

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Tack, nu ramlade minnespoletten om var pubskylten finns ner på plats. Ledtråd: N O. Avvaktar och hoppas någon annan även
känner igen sig!
//Kjell

Ironhawk

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2025
Helt rätt Kjell. Visst var vi i Nyköping. Först var vi hos Nils Oscar (bild 1) och sedan hos Nyköping Brewing Company (bild 2). De har en stor restaurang där man sitter mitt i bryggeriet med de stora jästankarna runt omkring sig. Är nog ett rätt okänt bryggeri för de flesta som inte bor i Nyköping. Desto mer känt är Nyköpinghus som syns i bakgrunden på bild 2.
Din tur att leda oss vidare.

//Peter

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Inläggen 20.914 och 20.915 här ovan lade jag i hastigheten totalt felaktigt, p.g.a min ouppmärksamhet och slarv, in här På spåret i Skandinaven
i stället för På spåret del 3 som ju var min avsikt! Ber ödmjukast om ursäkt för det!

Här kommer i stället ett nytt inlägg som hör till detta spår!
Var höll vi hus denna gång?
//Kjell
IMG_5355.jpeg

Senast ändrad:
Toppen