Jannemickel
HBK Medlem
Kan det vara Svolvær
Inte alls långt ifrån. 40 km fågelvägen.
Vägledes i detta område, betydligt längre, ca 140 km., som går att förkorta rejält med en färja.
// Janne
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kan det vara Svolvær
Den andra båten står i museet, det vackra huset på tidigare bild.Nä hä, ingen reaktion!
Det finns en till Hurtigrut där, fast den får man gå in för att se ........
// JanneVisa bilaga 229622
Det stämmer, @krinil. Och orten är...?...kan det vara antalet "o", som skiljer i stavningen?
Då är det troligen Loos, eller Los? Vi gjorde ett par veckor i Hälsingland, Härjedalen och Jämtland för några år sedan och låg på en camping i närheten av Loos som är väldigt lik din bild. Men jag har för mig att campingen hade ett annat namn.Det stämmer, @krinil. Och orten är...?
Visst är det Los eller Loos. En liten, mysig, lugn och välskött camping som passar oss. Campingen sköts av Hembygdsföreningen och finns med bland husbilsplatser i Los, Ljusdals kommun. Vi har besökt campingen flera gånger och kommer gärna tillbaka. Campingen ligger alldeles intill hembygdsgården med en mängd gamla byggnader. Vi kan också rekommendera en guidad tur i Loos Koboltgruva Loos Koboltgruva – Upplev en orörd 1700-tals gruvmiljö.Då är det troligen Loos, eller Los? Vi gjorde ett par veckor i Hälsingland, Härjedalen och Jämtland för några år sedan och låg på en camping i närheten av Loos som är väldigt lik din bild. Men jag har för mig att campingen hade ett annat namn.
Ja, det känner jag igen!Gammeltomta heter nog campingen
Så här stor det på Gammeltomtens hemsida Loos hembygdsförening och Loos Camping: ”Loos hembygdsgård ligger vackert belägen ”mitt i byn” vid Kyrkbytjärn. Här anordnas midsommarfirande, nationaldagsfirande, hembygdsfest samt mycket, mycket mer. Precis bredvid hembygdsgården ligger Loos camping som drivs av hembygdsföreningen.”Gammeltomta heter nog campingen
Yes Janne! Karlskrona är en så mysig stad. Dragsö är en fantastisk camping med gång- och cykelavstånd direkt in till centrum. Bara att kunna ta skärgårdsbåtarna direkt från campingens brygga är suveränt. Dessutom kan man direkt från campingen vandra runt på Brändaholm!Sveriges vackraste koloniområde, av de jag sett, är Brändaholm.
D.v.s. Dragsö Camp, Karlskrona.
// Janne (Pigg nöt)