• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025
Nu är jag tvungen ge upp.
Vi befann oss på Vesterålen norr om Lofoten i staden Stokmaknes.
Den vackra byggnaden är ett Hurtigrutenmuseum.
LÄMNAR SPÅRET FRITT till någon hugad !
// Janne

DSC_0094 Stokmarknes Hurtigruttmuceet.JPG

Aprilväder

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1819
Medlemskap
2025
Då är det troligen Loos, eller Los? Vi gjorde ett par veckor i Hälsingland, Härjedalen och Jämtland för några år sedan och låg på en camping i närheten av Loos som är väldigt lik din bild. Men jag har för mig att campingen hade ett annat namn.
Visst är det Los eller Loos. En liten, mysig, lugn och välskött camping som passar oss. Campingen sköts av Hembygdsföreningen och finns med bland husbilsplatser i Los, Ljusdals kommun. Vi har besökt campingen flera gånger och kommer gärna tillbaka. Campingen ligger alldeles intill hembygdsgården med en mängd gamla byggnader. Vi kan också rekommendera en guidad tur i Loos Koboltgruva Loos Koboltgruva – Upplev en orörd 1700-tals gruvmiljö.

Hoppas du @krinil eller någon annan vill fortsätta tråden.

IMG_2463.JPG IMG_2465.JPG

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
Loos camping.
I somras åkte vi förbi och ringde och fråga om vi kunde tömma toan där ,en vänlig dam sa att vi fick tömma gratis och att hon skulle komma och öppna tömmningsstationen åt oss . vilken service ,nästa gång vi far förbi så tar vi in där några nätter.

Aprilväder

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1819
Medlemskap
2025

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Men hallå! Era trötta nötter! Vi är på en ö i vår absolut sydligaste skärgård. En liiiiten bit från fastland och stad. Dessutom ser vi på bilden ett av Sveriges vackraste koloniområde i bakgrunden! Svarar ni inte nu, kommer jag att hämnas med fler bilder!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sveriges vackraste koloniområde, av de jag sett, är Brändaholm.
D.v.s. Dragsö Camp, Karlskrona.
// Janne (Pigg nöt)
Yes Janne! Karlskrona är en så mysig stad. Dragsö är en fantastisk camping med gång- och cykelavstånd direkt in till centrum. Bara att kunna ta skärgårdsbåtarna direkt från campingens brygga är suveränt. Dessutom kan man direkt från campingen vandra runt på Brändaholm!

Take it away Janne!

Senast ändrad:
Toppen