• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Vid ett av våra besök i staden, 2013, kryllade det av elefanter av alla de sorter på gågatorna i centrum. Väldigt lång stad så det tar lite tid att köra igenom och sist kom vi i rusningstrafiken som inte var så smart. Andra väljer motorvägen så är det problemet löst. Eller svänger man västerut några kilometer innan om man behöver tanka billigt. Men var är vi?1063.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
När jag läser, "....... man behöver tanka billigt." Så reagerar ryggraden, min gör det om man pratar om billig soppa, upp kommer Luxenburg! Innan Luxenburg brukar det bli Trier för många av oss, Googlar därför "Trier, elefanter", upp kommer Elefantparad i Trier, så nu vet jag det....
Trier är min gissning.

Tommy

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Jaja, kanske blev lite för lätt när jag skrev om svängen uppför den långa uppförsbacken till Wasserbillig. Men Trier är alldeles rätt och du Tommy får fortsätta med ett nyårs spår. Förresten, första bilden är på romerska bad inbyggda i glashus (eller vad man ska kalla dom).
1056aa.jpg
Porta Nigra i Trier

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Gör det enkelt för mig, fortsätter på samma resa hösten 2013. Inte klokt vad mycket man hann med på några månader.
Men var är vi nu?
_DSC1258ab.jpg

Toppen