• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Gissar på en Hansestadt, det står ju så på brunnslocket. Kan inte tyda staden...
Ja, det stämmer det är en gammal Hansastad, men i Nordtyskland tror jag det finns över 20 städer som officiella bär titeln Hansestadt.

Staden har ett museum med ett svenskklingande namn, men där inne var det inte så mycket svenskt. Vad jag kommer ihåg från besöket på museet, var att staden var svenskt till och från, under drygt 80 år.

Utmärkt ställplats för oss som gillar Top-Platz

Nudå.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst är det den fina staden Stade, men jag kan inte rekommendera Schwedenspeicher-Museum, det var en besvikelse.

Hasse du tar oss vidare å’ hälsa Åsa med en kram från oss.

Tommy
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag kan erkänna att jag fuskade lite, jag förstorade upp brunnslocket och såg att det stod Hasastadt men kunde inte se vad det stod för stad. Räknade bokstäverna och googlade fram rätt stad.
Då ska vi se om vi hittar någon bild...
 

Bilagor

  • 965C3EED-2404-485B-AFD3-D26EC1D81DB1.jpeg
    18,8 MB · Visningar: 64

lentor

HBK Medlem
Inlägg
806
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Ett besök där för tre fyra år sedan.
Vi tog en trevlig cykeltur runt Steinhuder Meer.

Nu till nytt mål. Var?

P1010530.JPG
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.605
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
I runda slängar 120 - 130 mil.

På den tiden vi bodde i Skåne var vi en gång på en camping utanför Turin (ca 160 mil från Skåne), och missade precis en bekant vars Peugeot tagit honom dit. Han hade trivts väldigt bra där, och hade tårar i ögonen när han trampade vidare...

Pålle
 
Toppen