• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Så här såg det ut strax nedanför den plats vi stod på med husbilen.
var?.jpg
Vi är på Krk, men var där?
//Kjell

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har varit runt en del i de trakterna och jag skulle egentligen varit där nu också men... nja det kanske inte är för sent än...

Var befinner sig Harry på den här bilden och vad heter krogen från vilken bilden är tagen?

1.jpg

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ja Du, Jappe - västkusten och skärgården kring Lysekil ligger aningen avsides för en Haparandabo. Har dock kajkat en del i dessa farvatten, men minnet och närbilderna av alla skär och farvatten bleknar med åren.
Förflyttar mig i en sista gissning en aning söderut från Flatön och drar till med Gullholmen. Har för mig att där finns en krog som heter Skottarn. Krogbesöken fick oftast bero till förmån för makrillen vi dörjat och sedan kokade och avnjöt ombord på hemväg mot Tjörn.
//Kjell

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja Du, Jappe - västkusten och skärgården kring Lysekil ligger aningen avsides för en Haparandabo. Har dock kajkat en del i dessa farvatten, men minnet och närbilderna av alla skär och farvatten bleknar med åren.
Förflyttar mig i en sista gissning en aning söderut från Flatön och drar till med Gullholmen. Har för mig att där finns en krog som heter Skottarn. Krogbesöken fick oftast bero till förmån för makrillen vi dörjat och sedan kokade och avnjöt ombord på hemväg mot Tjörn.
//Kjell

Jaha, då kanske ni satt och smorde kråset inte så långt från krogen där Harry passerar på bilden!

Jappe

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Minnet tryter men helt plötsligt dök Härön och Magasinet upp i minnet.
Nu tror jag att jag tömt "hårddisken".
Kryper till kojs nu och "vittjar" i morgon.
God natt!
//Kjell

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Magasinet på Härön vid Kyrkesund är rätt!
På den krogen sitter man på första parkett!

K1.jpg

K2.jpg

K3.jpg

Jappe

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

OK! Som Du förstår, Jappe blev det ej alltid bara makrill ombord utan ett och annat strandhugg hann vi också med mellan varven.
Var är vi nu?
IMG_3101.JPG
//Kjell

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det kan kanske vara ett värde i att gissa vad det är för typ av anläggning först. Zeus tempel låg här.

Bilagor

• c2.JPG
    c2.JPG
    144,6 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Rätt land ... nej, egentligen inte ... svårt det här med gränser och tillhörighet. Det tillhör definitivt Eurasien. Vad är det för typ av anläggning? Det är en idrottsanläggning och ett träningsläger för romartidens krigare.

Bilagor

• c3.JPG
    c3.JPG
    457,8 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Inom 10 mil från Efesos och Kusadasi i spetsen av en spetsig triangel. Nedan, en form av bastu.

Bilagor

• c4.JPG
    c4.JPG
    176,9 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Toppen