• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Du och jag, Jan har ju inte för så länge sedan haft trådar härifrån, Honfleur.
Tycket dock att Trulsson´s kan få lägga ut nästa spår.
//Kjell
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Har jag lagt ut Honfleur tidigare? Där ser man.

Helt uppenbart så vet du Anders att det var Honfleur, så jag håller med Kjell.

Till nästa plats åker vi i en Dethleffs.

//Jan
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Eftersom det är information om humle så antar jag att detta kan vara ett franskt ölmuseum!? Kommer ihåg att det finns bl a
ett ölmuseum nära gränsen till Luxemburg, men jag kommer inta alls ihåg namnet på staden.
Nåväl, mina funderingar kan eventuellt vara en ledtråd men tyvärr lika gärna ett villospår för övriga spårare.
//Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Skilter på vekselvis fransk og tysk tyder på at det er i et område som har byttet mellom disse to språk over tiden Alsace er det største slik område.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Bläddrade i våra gamla resedagboksanteckningar och hittade Musée de la Bière i Stenay.
Det får då bli min spontana gissning. Vi hann aldrig besöka eller ens åka förbi museet då vi
var på väg till Champagnedistriktet och Épernay, men det finns kvar på vår bucket list.
//Kjell
 
Senast ändrad:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det ser ju trevligt ut, där har jag inte varit. Denna anläggning jag visar bilder ifrån är i bruk. Man gick en guidad tur som var självinstruerande och slutet så kom man till provningen. Om man är på Carlsberg, Heineken eller Budweiser så få man sina glas som ingår. När man guidat sig själv så kom man till provningen, en gigantisk bar. Där fick man vara tills dom stängde och dricka så mycket du orkade.
3.JPG
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Det här bryggeriet har vi definitivt inte besökt. Däremot vill jag minnas att loggan på väggen även fanns på en etikett på en ölsort vi drack i Strasbourg sommaren 2018.
Har bestämt för mig att den pilsen hette Meteor, men om bryggeriet heter så eller var exakt i Alsace det ligger har jag ej ingen kläm på. Det räcker tyvärr ej alltid ända fram med bara ett bra bildminne. ;)
Kanske en ledtråd eller ett villospår igen!?
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Fuskade och ringde en bekant som är krögare med eget mikrobryggeri och undrade om han visste var Meteorbryggeriet ligger.
I Hochfelden i nordöstra Frankrike! Ett bryggeri som startade 1640, svarade han direkt och undrade om jag skojade när jag frågade honom.
Han var helt säker på att vi pratat om det tidigare och var lika säker på att mitt minne nu svek mig.
Känns ändå skämmigt att ens nämna det då jag själv ej lyckats plocka det ur minnet.
Du får gärna lägga ut ett nytt spår.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack för informationen, Anders! Ser att den pils vi drack i Strasbourg finns i kranen framför stålbrickan! :msn_thumbup:
Det här får läggas till vår Bucket list med förhoppning om att vi en dag i en inte alltför lång framtid kan anse pandemin
vara begravd och gränser kan öppnas.
Nu väntar vi på ett intressant spår från någon som känner sig hugad!
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Både det Skandinaviska och detta spår verkar ha hamnat i karantän. Att jag tagit pausbilden på torget, Gendarmenmarkt i Berlin med både den tyska och franska kyrkan och Berlins konserthus med statyn av Schiller i mitten lär ju inte vara nå´n större match för någon, antar jag!?
Försöker väcka liv i tråden med denna bild?
Var tog jag den? (stad och plats?)
//Kjell
255D5C81-8F2A-4430-866D-DD42FBF68467.jpeg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Undrar så hur bilderna ligger lagrade i hjärnan? Denna bild klapp hjärnan direkt, mycket historisk byggnad centralt i en mycket trevlig storstad som jag varit många gånger i men jag hittar nya grejor hela tiden.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Undrar så hur bilderna ligger lagrade i hjärnan? Denna bild klapp hjärnan direkt, mycket historisk byggnad centralt i en mycket trevlig storstad som jag varit många gånger i men jag hittar nya grejor hela tiden.
Kör Du ett nytt spår, Anders så får vi förhoppningsvis lite fart även på denna tråd!

Jag hade en mängd skojiga bilder från denna byggnad på en annan dator som kraschade innan jag hunnit göra backup. Shit happens!
//Kjell
 
Toppen