• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
En sådan 40 mm Bofors luftvärnskanonen ( som gammal "reservare" inom artilleriet känner man ju även till ett antal lv-akor) finns ju bl a vid Pegasusmuséet (ett krigsmuseum) i Normandie som vi åkte förbi för två somrar sedan.
Kommer dock inte på rak arm ihåg vad orten heter. Den ligger ut mot havet från Caen.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Kenth! Var lite slarvig och såg bara bilden med luftvärnskanonen. Ser nu att Du även hade bilder på föregående sida med Pegasusbron som första bild. Sorry!
Nu lämnar vi Normandie för... ! Ja, var är vi nu?
//Kjell
A9F56ECF-DAB1-42BD-9BB7-8A8C96F5C272.jpeg
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt, Kenth! Vi har kör SS38 både söderut och norrut och då passerat detta ställe i Sydtyrolen. Trevlig vägsträcka.
Returpassning till Dig!
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Här nedan har vi också passerat ett par gånger med GoBox i vindrutan. Väntar dock med att få in andra minnesgoda HBK:are på spåret!
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Verkar ha blivit rejält stau på spåret då allt stannat av i höjd med Karlskirche här i Volders, en dryg mil öster om Innsbruck, även om trafiken ser ut att rulla på på A12 (E45) på bilden här ovan.
//Kjell
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.627
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Nu har du lagt ut fyra bilder varav tre är googlingsbara och ingen har svarat. Jag har visserligen inte sett något av det du har lagt ut men jag har varit i Barcelona när vi kryssade i Medelhavet med Royal Caribbeans Vision of the Seas.
 
Toppen