• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Där kom ju det rätta svaret medan jag svarade Knut!

Eden Project är alltså det rätta svaret. En stor botanisk trädgård med växter från de tempererade zonerna samt några stora glasdomer med olika klimatzoner. Vår ristorante låg i Medelhavszonen som man kommer till efter att ha passerat den varma, fuktiga regnskogen.

Här har vi vår restaurang från en annan vinkel:

Eden 2.jpg

Och under en av dessa kupoler

Eden 1.jpg

...ligger den och under en annan hittar vi den tropiska med bland annat en sådan här tandlös blomma eller frukt:

Eden 3.jpg

Håkan kom alltså med det rätta svaret och får ta över spåret.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Spanien är rätt men inte rätt område. Om man tittar åt vänster så ser man denna gång som vi kom gående igenom:
IMG_4244.jpeg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jag trodde du skulle ta det på första bilden så visst är det Alicante! Över till Tommy.

Ja, det blev som vanligt väldigt enkelt när man sitter med svaret. Nu ser jag t.ex. på den första bilden, de karaktäristiska balkongerna som finns på stadshuset i Alicante.

Här något helt annat, som för oss har det lite tvivelaktiga rekordet, att vara den absolut dyraste camping som vi någonsin besökt. Det är ett rekord som lär få stå sig för all framtid. Vi åker nämligen aldrig mera med en tonåring i bilen, som pekar och vi lyder.....:)

P7053776.JPG

Fin liten stad.....


P7053769.JPG

Jodå, visst var det nära stranden, löjligt nära, men priset...... skulle tro att vi inte behövt lägga till många Euros för ett xxxx-stjärnigt hotell med frukost.

TommyD
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Ser ut som ett ställe vi var på 2010. Cervo i Italien. Dyrt redan då och med en väldigt trång infart till den stora delen av Campingen.
Nästan samma bilder...IMG_20100529_144630.JPG IMG_20100529_150030.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det var ett komplett svar med bildbevis. Jag som trodde det var tveksamt att lägga ut spåret eftersom jag trodde det var för svårt! :)

Vill minnas att vi betalade över 100 Euros/natt och fick stå på nåder i två nätter eftersom vi inte förbokat. Ok, det var högsäsong, men då kändes de svenska campingpriserna klart överkomliga.

Belar, nu får du ta oss vidare.

TommyD
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Tack Tommy, vi var där i Maj 2010, så det var lite billigare då - kommer mest ihåg en mycket trång infart genom en lång "portal", där man var tvungen att fälla in backspeglarna...
Vi reser vidare - detta borde vara ett ganska känt motiv.
IMG_20150629_103743.JPG
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har man åkt över bron så blir de lätt.

Har haft nöjet att besöka Donostia/San Sebastian ett antal gånger och därför blivit några turer över den här bron.

Fin stad, mycket bra krogar, rekommenderas.

TommyD
 

lentor

HBK Medlem
Inlägg
806
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Tack!
Tog en nästan identisk bild från bron i somras.
Ett nytt ställe att fundera över. Tror att det är enkelt att lokalisera.P1010600.JPG
 
Toppen